Share

Kommunikasjonsrådgiver

Lillestrøm kommune
Lillestrøm

Søknadsfrist:
20. sep.

Stillingstype:
6 mnd. vikariat. Fulltid.

Kontakt:

Heidi Lippestad
Avdelingssjef
97 67 39 07

Er du opptatt av god kommunikasjon, og av at kommunikasjon skal virke? Tåler du hektiske arbeidsdager? Er du kreativ? Vil du ha arbeidserfaring fra en stor kommune? I så fall: Vil du jobbe med oss? Vi er på jakt etter en allround'er av en vikar i seks måneder, hovedsakelig innenfor video, foto og sosiale medier. Du vil inngå i et team av seks kommunikasjonsmedarbeidere. Vårt mål er å bidra til at alle våre 9 000 kommunale kolleger skjønner at de også har et kommunikasjonsansvar - og at de tar det. Vi har arbeidssted på rådhuset i Lillestrøm kommune. Rådhuset ligger rett ved togstasjonen, 10 minutter fra Oslo, med tog som går hvert tiende minutt.


Arbeidsoppgaver

  • Innholdsproduksjon til sosiale medier og kommunens nettsider.
  • Foto til kommunens fotoarkiv
  • Holde i gang aktiviteten på kommunens sosiale medier, for tiden Facebook, LinkedIn og Instagram
  • Bistand til løpende oppgaver ved behov, f. eks mediehåndtering og utforming av tekst.
  • Løpende arbeid i kommunikasjonsavdelingen må påregnes

Kvalifikasjoner

  • Fortrinnsvis utdanning på  bachelor eller masternivå innen kommunikasjon, PR, journalistikk, video/foto, markedsføring eller lignende. Lang, relevant og dokumentert erfaring kan etter vurdering kompensere for manglende formell utdanning. 
  • Kjennskap til bruk av Adobe Creative Cloud (hovedsakelig Photoshop, Lightroom, Premiere Pro) 
  • Ønskelig med dokumentert arbeidserfaring fra operativt kommunikasjonsarbeid, inkludert arbeid med sosiale medier
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne, på norsk

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.


Personlige egenskaper

  • Fleksibel
  • Selvgående
  • Kreativ
  • Evne til å holde mange baller i lufta på en gang. 
  • Evne til å samarbeide med mange ulike mennesketyper og fagområder
  • Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel rådgiver. 

 

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. 

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 


Søk på stillingen her


Om arbeidsgiveren

Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 94.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping.
Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/


Foto: Lillestrøm kommune