Banner

Fullt: Nettverk: Jobber du alene med kommunikasjon?

Torsdag 04. feb. kl. 09:00 - Torsdag 04. nov. kl. 12:00
Digitalt
Pris: 7000 (medlem)

Nå starter kommunikasjonsforeningen et digitalt nettverk for de som jobber alene med kommunikasjon i en virksomhet eller som selvstendig næringsdrivende eller frilans. Målet er å skape et profesjonelt nettverk for erfaringsdeling og dypdykk i relevante temaer.

NETTVERKSLEDER
Factbox image

Grete Brekke Klingberg har 17 års erfaring fra kommunikasjonsbransjen og har sittet i Kommunikasjonsforeningens fagråd for kompetanse.

Hvorfor være med i et nettverk?

Det å jobbe alene med kommunikasjon, enten i en virksomhet eller som selvstendig næringsdrivende, kan være svært krevende. Å kunne få faglig innhold i form av erfaringsdeling fra andre i samme situasjon, er gull verdt. Det kan handle om å lære mer om temaer som gjør arbeidsprosesser mer effektive. Kanskje du trenger inspirasjon for å løse oppgavene på en annen måte, eller savner å kunne lufte ideer og utfordringer med andre kommunikatører som sparringspartnere?

Målet med nettverket er å legge til rette for faglig utvikling og erfaringsdeling mellom selvstendige kommunikatører som har felles utfordringer – og som vil ha nytte og glede av å få påfyll fra interessante innledere og diskutere aktuelle problemstillinger med andre i samme situasjon. Det vil være fokus på strategisk arbeid både opp mot virksomhetsmål og kommunikasjonsmål. Nettverkets oppstart forutsetter at det er nok kvalifiserte påmeldte innen påmeldingsfristen.

Kriterier for å bli med i nettverket

  • Du må jobbe alene med kommunikasjon i en virksomhet eller jobbe som selvstendig næringsdrivende eller frilanser.
  • Deltakere forpliktes ikke til å delta på alle samlinger, men oppfordres sterkt til dette.

Tentative datoer og temaer

04. februar 2021 - Nye trender og kanalvalg

Det siste tiåret har det vært store endringer i hvordan man kommuniserer med folk. Kort er godt, tekst er dødt og video under 10 sekunder er topp. Eller er det egentlig det?

Nils Petter Strømmen i Kantar kommer for å snakke om hva som er de nyeste trendene og hvordan nettopp du kan henge med. Hva er egentlig fakta, hvilke trender bør man henge seg på og hvilke bør man la gå fordi?

18. mars 2021 - Måling og strategi

Hvordan skal man egentlig måle kommunikasjon og dermed synliggjøre sin egen verdi? Hvordan kan kommunikasjonsstrategien tilpasses med smarte mål, bedre planlegging, standardiserte evalueringer og rapportering til ledelsen? Han skal svare på nettopp dette og vil legge opp til at man får et innblikk nettopp dette med måling slik at man kan få med seg nyttige verktøy.

Svein Inge Leirgulen jobber til daglig som kommunikasjonsdirektør i Tekna og har lenge vært et aktivt medlem av Kommunikasjonsforeningen. Tidligere har han jobbet i virksomheter som målte helt feil faktorer og han drev med mye “formålløs travelhet” som han selv sier.

05. mai 2021 - Hvordan bygge historier med video?

Video blir ofte omtalt som det foretrukne formatet i sosiale medier for å nå og engasjere målgrupper. Dersom man ikke har en strategisk tilnærming til videoproduksjon, kan innholdet ha motsatt effekt. Men hvordan kan man med få ressurser og lite tid, få mest mulig ut i sine kanaler? Hvilke historier skal man velge og hvilke verktøy kan man bruke?

Ståle Lindblad jobber som daglig leder i Areca, som hjelper store og små virksomheter med forretningsutvikling, digitalisering, kommunikasjon og sosiale medier. I tillegg til å drive med rådgiving, holder Lindblad en rekke foredrag og kurs.

02. september 2021 – Hvordan nyttiggjøre seg av teknologi i arbeidshverdagen?

Teknologi utvikler seg i eksponentiell hastighet. Klarer du å holde deg oppdatert på de teknologiske hjelpemidlene du kan benytte deg av? Stadig dukker det opp nye programmer, apper, teknologier og systemer som kan bidra til å forenkle, effektivisere og forbedre hverdagen til kommunikasjonsarbeidere. Har du for eksempel tatt stilling til hvordan du kan nyttiggjøre deg av kunstig intelligens i arbeidshverdagen?

04. november 2021 – Åpent tema

Vi ønsker å involvere nettverksdeltakerne i å være med å bestemme hvilket tema denne samlingen skal ha. Hva interesserer deg, og hva trenger du mer innsikt i?

Nettverksleder

Grete Brekke Klingberg har 17 års erfaring fra kommunikasjonsbransjen og hun har også sittet i Kommunikasjonsforeningens fagråd for kompetanse, samt lokalstyret i Buskerud, Vestfold og Telemark i flere år. Hun har jobbet som rådgiver og prosjektleder både innen offentlig forvaltning og privat næringsliv, både fra kunde og byråsiden. Hun har særlig hatt fokus på merkevarebygging, strategiutvikling, lederstøtte, bruk av digitale og sosiale medier og PR.

Hun ønsker å fokusere på kommunikasjonsfaget og hvordan vi kan øke kompetansen gjennom å stimulere til samarbeid, selvutvikling og kompetansedeling og hun gleder seg til å komme i gang med arbeidet.

Praktisk info

  • Oppstart: 04/02/2021
  • Sted: Digitalt og fysisk
  • Tid: Dagtid fra 10:00-12:00
  • Pris per deltaker: 7000 kr eks mva
    • Dette inkluderer fem samlinger, digitale ressurser og administrasjon.
  • Frist for påmelding: 14/01/2021
  • 5 samlinger i løpet av året, hvorav en av de blir fysisk.
Pris medlemmer
7000