Banner

Nordisk og Baltisk webinar: Hvordan har Norge, Sverige, Finland og Litauen brukt kommunikasjon i kampen mot korona?

Torsdag 28. jan. 2021 kl. 11:00 - 12:15
Digitalt
Pris: Gratis (medlem) , 450 (ikke-medlem)

Vi ser nærmere på ett case fra hvert land. Hva kan vi lære av hverandre?

Webinaret er et samarbeid mellom kommunikasjonsforeningene i Norge, Sverige, Finland og Litauen.

 

Norge: Slik kommuniserte Stavanger kommune for å nå de unge

Norsk case
Factbox image

Inger Hanne Vikshåland, kommunikasjonsrådgiver Stavanger kommune.

Kommunen måtte ta i bruk nye verktøy når unge ble én av deres viktigste målgrupper under pandemien. En historie om hvordan memes, Tinder og dialekt ble de nye kommunikasjonsverktøyene i kampen mot Covid-19.

Foredragsholder: Inger Hanne Vikshåland, kommunikasjonsrådgiver Stavanger kommune.

 

Sverige: Effekten av tydelighet og empati 

Svensk case
Factbox image

Anna Strömblad, kommunikationsdirektør Region Skåne.

Skåne ble ikke så hardt rammet av den første smittebølgen, men desto hardere rammet av den andre. Storbyregionen med1,4 millioner innvandre har under hele pandemien kommunisert med empati og hatt en klar og tydelig linje i sin kommunikasjon. Kommunikasjonsdirektøren i Region Skåne deler eksempler på både regionale og nasjonale kommunikasjonstiltak som har gjort en forskjell.

Foredragsholder: Anna Strömblad, kommunikationsdirektør Region Skåne

 

Litauen: Utfordringer og muligheter når risikokommunikasjon møter Covid-19

Litauisk case
Factbox image

Karolina Barišauskienė, kommunikasjonsbyrået “Ugdanti komunikacija” ("Kommunikasjon som utdanner").

Prosjektet "At the Front Lines" ble til for å gi det Litauiske folket et innblikk i det medisinske arbeidet under pandemien. Det skulle også ta opp kampen mot stereotypen om at coronaviruset ikke finnes eller er farlig, og bidra til forebygging av sykdom. Under den første nedstengingen ble 20 frivillige fra prosjektet invitert til ulike helseinstitusjoner. De skapte en karantene-dagbok som hadde som mål å skape offentlig opplysning og motvirke feilinformasjon og stigma knyttet til pandemien.

Foredragsholder: Karolina Barišauskienė, grunnlegger av det kreative kommunikasjonsbyrået “Ugdanti komunikacija” ("Kommunikasjon som utdanner").

 

Finland: Krisekommunikasjon i en multinasjonal teknologiorganisasjon

Finsk case
Factbox image

Kia Haring, kommunikasjons- og bærekraftsdirektør, TietoEVRY.

To selskap var i gang med å slå seg sammen, så kom pandemien. Hvordan kommuniserer man internt til et multinasjonalt selskap? 

Foredragsholder: Kia Haring, kommunikasjons- og bærekraftsdirektør, TietoEVRY.

 

Seminaret vil være på engelsk.

Pris medlemmer
Gratis
Pris Ikke-Medlemmer
450