Fra avsender til mottaker – Hvordan nå frem og skape målbar effekt?

Tirsdag 14. jan. 2020 kl. 08:00 - 10:00
Christian Krohgs gate 16, 0186 Oslo, Norge
Pris: Gratis (medlem) , Gratis (ikke-medlem)

Medarrangør
Factbox image

Arrangert i samarbeid med Mynewsdesk.

Hvordan når du frem med ditt budskap og måler effekten det har? Å nå ut til en målgruppe kan være vanskelig i jungelen av kommunikasjon. Det er mange som prøver å nå samme målgruppe, være seg brukere, kunder eller journalister. Gjøres dette best gjennom pressemeldinger og innsalg eller eget innhold i egne kanaler eller begge deler? Og kanskje viktigst av alt, hvordan måler man effekten av kommunikasjonen. På dette frokostseminaret skal se nærmere på konkrete caser hvordan budskap tilpasses ulike kanaler, hvilke pressemeldinger som fanges opp av mediene og hvordan man kan måle dette.

Kommunikasjonsforeningen og Mynewsdesk inviterer til frokostseminar for å se nærmere på nettopp dette.

Pris medlemmer
Gratis
Pris Ikke-Medlemmer
Gratis

Program

Program
Når Hvor Hva Hvem
08:00
Registrering og frokost
08:00

Registrering og frokost

Dørene åpner 08:00 og det blir mulighet for frokost, en god kopp kaffe og mingling.

08:30 Velkommen og introduksjon
08:30

Velkommen og introduksjon

08:35
Hvordan ta bærekraft fra strategi til god historiefortelling?
Nina Langeland - Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus
08:35

Hvordan ta bærekraft fra strategi til god historiefortelling?

Nina Langeland - Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus

Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus (SiO) jobber målrettet med å redusere matsvinn og inspirere studentene til å spise bærekraftig. Nina Langeland vil snakke om hvordan SiO jobber for å nå ut med sine bærekrafthistorier ved hjelp av nyhetsrommet og andre kanaler. Fra strategi til innholdsproduksjon, bildebruk, distribusjon og måling.


Nina Langeland jobber til daglig som kommunikasjonsdirektør i SiO. Hun er utdannet sosialantropolog og har også bakgrunn som kommunikasjonsrådgiver i Geelmuyden.Kiese.

09:10
Hvordan tilpasse budskapet til målgruppen ved bruk av egne kanaler?
Karen Brynildsen - Gambit H+K
09:10

Hvordan tilpasse budskapet til målgruppen ved bruk av egne kanaler?

Karen Brynildsen - Gambit H+K

Det er ikke alltid klart hvordan man skal forme og tilpasse sitt budskap til målgruppen når det skal ut i egne kanaler. Hvilke kanaler skal man bruke og hvordan? Er det noe poeng å bruke influensere?


Karen Brynhildsen er kreatør og rådgiver i Gambit H+K. Hun er en kreativ digital historieforteller som brenner for å lage engasjerende innhold som treffer de riktige målgruppene. Karen er utdannet journalist og jobbet i mange år som både redaktør, YouTube-reporter og sosiale medier-ansvarlig i TOPP. Som hjernen bak DNB Ungs sin suksessstrategi i 2018, har hun erfaring med hvordan du snakker med en yngre målgruppe og menneskeliggjør merkevaren din uten å måtte blakke deg på dyre influensere. I 2019 vant hun Cannes YOUNG Lions PR i Norge og deltok i den internasjonale prestisjekonkurransen.

09:35
Hvilke pressemeldinger fanges opp av pressen og hvorfor?
Erik Waatland - Medier24
09:35

Hvilke pressemeldinger fanges opp av pressen og hvorfor?

Erik Waatland - Medier24

Å få ting frem i mediene er ikke alltid like lett. Ofte kan det forsvinne i den store bunken med pressemeldinger. Hva er det som egentlig gjør at de fanges opp av pressen?

Erik Waatland er ansvarlig redaktør og daglig leder i Medier24 - landets største medienettsted. Han har jobbet som journalist og programleder i NRK, digital reporter i Trønderavisa og som presse- og informasjonsoffiser i Hæren. 31-åringen er utdannet innen broadcast journalism og politisk journalistikk ved Southampton Solent University og er tidligere styremedlem i Norwegian Online News Association.

10:00 Arrangement slutt
10:00

Arrangement slutt

Vilkår for påmelding

Foto- og videoopptak

Vi gjør oppmerksom på at foto- og videoopptak vil forekomme på dette arrangementet. Dette kan bli brukt i forbindelse med markedsføring av Kommunikasjonsforeningen, samt av vår samarbeidspartner for dette arrangementet (MyNewsdesk).

 

Ytterligere informasjon om påmelding og avmelding finner du her.

21.01.2020
Kulturhuset, Youngs gate 6, Oslo
fullt
27.01.2020
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugata 19, Oslo