Fevikseminaret 2019

Tirsdag 05. mars kl. 17:00 - Onsdag 06. mars kl. 13:00
Strand Hotel Fevik
Pris: 2000 (medlem), 2950 (ikke-medlem)

Bli med når kommunikatørene på Sørlandet samles til kompetanseheving og sosialt samvær på Fevik!

I år byr vi blant annet på en kommunal snakkerobot, naken-mann-kampanje, presentasjonsteknikk og kommunikasjon av vanskelige temaer. Dessuten får du tips om hvordan du lykkes under Arendalsuka og hvordan du skriver en god kronikk. Og så kommer Harald Stanghelle til Fevik for å snakke om det fragmenterte nyhetsbildet, mens politisk kommentator Vidar Udjus forklarer hvorfor venstresiden allerede har vunnet kampen om ordene foran høstens valg.

Mat og overnatting

  • Tirsdagen avsluttes med felles middag i hotellets restaurant ca. klokken 20.00 og påfølgende sosialt samvær i hotellbaren. Måltidet er inkludert i prisen. 
  • Onsdagen avsluttes med felles lunsj i hotellets restaurant fra 12.00. Måltidet er inkludert i prisen.
  • For overnatting kontakt Fevik Strand Hotel direkte. Oppgi Kommunikasjonsforeningen Agder og «Fevikseminaret» for å få gunstige priser.

Program:

Fremtidens kundebehandler 

Chat-botene inntar kommune-Norge. Kristiansand kommune deler erfaringer man har gjort med sin nye servicemedarbeider, chat-boten Kari. Ved kommunikasjonsdirektør Stein Otto Daatland og kommunikasjonsrådgiver Marte Krogstad.

Kommunikasjon som funker: Avfall Sør

En naken mann er frontfigur i den aktuelle kampanjen TAKK for Avfall Sør. Øystein Hjorthaug i Fundament forteller om prosessen, resultatet og effekten av kampanjen som hadde som mål å øke materialgjenvinning av husholdningsavfall!

Det nye, fragmenterte mediebildet

Harald Stanghelle er journalist, tidligere politisk redaktør og kjent som en av landets beste politiske kommentatorer. Han kommer til Fevik med innblikk i den nye medievirkeligheten, som kan by på utfordringer for kommunikatører.

Kan jeg få pengene dine når du dør?

Hvor direkte kan en organisasjon være når den spør om testamentariske gaver fra aldrende givere? Kristin Hvideberg Tobiassen i ProFundo redegjør for hvordan norske organisasjoner kommuniserer rundt et ømtålig tema – direkte, med respekt og med effekt.

Hvordan lykkes under Arendalsuka?

Med 1100 arrangementer å velge mellom i løpet av noen få dager, kan det være vanskelig å få den oppmerksomheten som du fortjener under Arendalsuka. Tone Skindlo Taraldsen, koordinator for Arendalsuka, gir deg tipsene som øker sjansen for å lykkes.

Kampen om ordene - derfor har venstresiden allerede vunnet valgkampen

Kampen om velgerne til høsten blir en kamp om eierskap til ordene, begrepene. Og kommunikasjonen av dette. Men til tross for at vi nå har vært styrt av en borgerlig regjering i fem år, er det venstresidens grunnleggende politikk som har vunnet fram, fordi venstresiden har vunnet kampen om retorikken og begrepene. Og derfor har lagt grunnlaget for den politikken som føres, av de borgerlige. Politisk redaktør i Fædrelandsvennen Vidar Udjus

Fort og fengende

Du har fått 20 minutter til å presentere ditt budskap. Hva er triksene og teknikkene for å utnytte tiden best mulig og engasjere publikum? Kommunikasjonsrådgiver Karoline Rise Nøstdal har coachet og preppet foredragsholdere på store scener og gir oss alt vi trenger å vite om temaet – i løpet av 20 minutter.

Hvorfor skrive kronikker, og hvordan gjør du det?

Kronikker og meningsbærende artikler får stadig større plass i media og brukes i utstrakt grad i egne kanaler. Atle Christiansen er kommunikasjonsrådgiver ved UiA, og en anerkjent, prisvinnende litteraturkritiker. Han kommer til Fevik for å presentere nyttige råd om kronikkskriving.

Kommunikasjon som funker: Kanalbyen

Aptum står bak kommunikasjons- og markedsarbeidet med Kanalbyen, Kristiansands nye bydel på Odderøya. Byråleder Camilla Nordahl Bang forteller om kommunikasjonsreisen fra prosjektet var i startgropa i 2014 og frem til i dag hvor de første hundre har flyttet inn.

Kommunikasjon av et sårbart tema

Hva er mulighetene og utfordringene, og hvor går grensa, når du jobber med kommunikasjon og markedsføring av temaet vold og overgrep mot barn? Leder marked og kommunikasjon Eva Kvelland i Stine Sofies stiftelse forteller om sitt arbeid.

Strategisk design

«Å svare på de riktige spørsmålene – om bruk at design for å nå strategiske mål». Ved kreativ leder og partner Alexander Fjelldal i Innoventi.


Studenter betaler kr. 500,- per dag.

Pris medlemmer
2000
Pris Ikke-Medlemmer
2950
19.02.2019
Mannheimer, Rådhusgaten 2, 3. etasje
26.02.2019
Inspiria Science Center, Grålum