Banner

Nettkurs: Hvordan vinne og holde på den digitale seeren

Onsdag 03. mars 2021 kl. 09:00 - 10:30
Digitalt
Pris: 1499 (medlem) , 3499 (ikke-medlem)

KURSHOLDER
Factbox image

Thomas Holst-Hansen har jobbet som redaksjonsleder i Skavlan-redaksjonen, og har over 20 års erfaring som journalist fra TV og aviser.

I 2021 stilles det høyere krav enn noen gang for å lykkes med å holde på seeren i digitale flater. Å formidle engasjerende og godt innhold er et fag. I den massive mengden av innhold som nå strømmes til de tusen hjemmekontor, er det enorme kvalitetsforskjeller. Noen lager spennende og proft innhold formidlet på en fengslende måte. Andre setter opp et webkamera, starter et foredrag og tenker «vips, så har vi arrangert en digital konferanse eller et digitalt kick-off». 

Det finnes prinsipper og læring fra hvordan man jobber med innhold for tv, hvordan det bør presenteres, og hva som skal til for å holde seeren fast til skjermen. Det er ikke så mye som skal til, for å løfte et digitalt seminar fra noe som bare står og surrer i bakgrunnen, til å bli noe målgruppen din faktisk følger med på, engasjerer seg i, og lærer noe av. 

Sentrale emner:

  • Hvordan forberede seg som programleder
  • Intervjuteknikk og manusarbeid
  • Dramaturgi og rytme i en sending
  • Ulike måter å formidle innhold på
  • Viktigheten av kontraster 
  • Små detaljer som kan utgjøre store forskjeller
  • Forberedelse av innhold og gjester
  • Profesjonell gjennomføring av en sending

Læringsmål: 

Gjennom kurset får du konkrete råd om hvordan en digital konferanse, kick-off eller internt allmøte kan ta i bruk prinsipper fra profesjonell tv-produksjon. Du lærer for eksempel om hvordan en leder eller kommunikasjonsansvarlig kan bli en bedre tv-programleder, og hvordan du kan bygge en god tv-sending og skape et engasjerende, digitalt «leirbål». 

PS: Dette kurset handler ikke om teknisk oppsett av streamløsning og hvilket utstyr som behøves. Det planlegges eget kurs for dette. 

Målgruppe:

Ledere, kommunikasjonsansvarlige, event-ansvarlige eller andre som jobber med digitale konferanser/seminarer, eller har tenkt til å gjøre det i 2021. 

Kursholder: 

Thomas Holst-Hansen er senior kommunikasjonsrådgiver i Storm Communications, der han gir råd til en rekke selskaper og toppledere. Thomas jobber mye med strategisk historiefortelling og posisjonering av toppledere. Han bistod NHO med planleggingen av den heldigitale Årskonferansen 2021, og han jobber i disse dager blant annet med teamet bak Nordiske Mediedager 2021. Før han begynte i Storm var Thomas redaksjonsleder i Skavlan-redaksjonen, og han har til sammen over 20 års erfaring som journalist fra tv og aviser. 

 

Pris medlemmer
1499
Pris Ikke-Medlemmer
3499