Effektiv lederkommunikasjon

Tirsdag 18. juni kl. 10:00 - Onsdag 19. juni kl. 15:30
Støtvig Hotell, Larkollveien 801, Larkollen
Pris: 13000 (medlem), 15000 (ikke-medlem)

Kursleder
Factbox image

Nils M. Apeland, kommunikasjonsrådgiver i Bedre Kommunikasjon AS.

For sjette gang kan vi tilby dette populære kurset, der Nils M. Apeland og erfarne rådgivere og kommunikasjonsledere deler sine kunnskaper og erfaringer om lederkommunikasjon.

Med en kombinasjon av teori, eksempler, refleksjon og diskusjon får du både generelle perspektiver og konkrete verktøy for å hjelpe din leder i det strategiske og det operative. På grunn av det lave deltakerantallet, blir det også god anledning til å diskutere egne utfordringer med andre i samme situasjon.

Claus Sonberg, partner og styreleder i Zynk Communication & Leadership 
Hvordan posisjonere en toppleder på en strategisk og systematisk måte?

  • Hva forventes av moderne toppledere?
  • Hvordan bygge topplederens posisjon internt?
  • Hvordan kan kommunikasjon skape verdi?

Nils M. Apeland, kommunikasjonsrådgiver i Bedre Kommunikasjon AS
Kommunikasjon – en sjefsjobb!

  • Krav til ledere som vil lykkes med kommunikasjon
  • Fra monolog til dialog gjennom organisasjonsmessige samtaler
  • Kanalvalg for effektiv lederkommunikasjon
  • Lederen i sosiale medier: Hva slags innhold er best?

Astrid Bugge Mjærum, kommunikasjonsdirektør i Skatteetaten og tidligere viseadministrerende direktør i Sykehuset Innlandet
Ledelse i full offentlighet

  • Hvordan kan ledere håndtere reell åpenhet i kontroversielle saker?
  • Betydningen av samstemte budskap internt og eksternt
  • Når ledelse blir kommunikasjon og samfunnskontakt – erfaringer fra komplekse sykehusdebatter 

Hege Turnes, kommunikasjonsdirektør i NAV
Kommunikasjon på ledernes agenda

  • Tydelig kommunikasjon fra toppleder – hvorfor og hvordan?
  • Hvordan nå helt ut i linjen med sjefens strategiske budskap?
  • Erfaringer fra å ha kurset 500 ledere i egen organisasjon i lederkommunikasjon og retorikk

Cecilie Ditlev-Simonsen, partner i First House og tidligere kommunikasjonsdirektør i Gjensidige, Hydro og IBM
Hva slags støtte bør vi kunne gi sjefen?

  • Refleksjoner rundt relasjonen mellom leder og kommunikasjonsleder
  • Implementering av strategi: Kommunikasjonslederens rolle
  • Når krisen treffer: Hvordan være til best mulig støtte?

Per Valebrokk, Storm Communications, tidligere redaktør av E24
Lederen i næringslivsmedia: Ut av eller inn i nyhetsbildet?

  • Mine erfaringer med ledere som kilder etter 20 år som redaktør og journalist
  • Hvilke grep finnes for å komme inn i media?
  • Teknikker for å komme ut av nyhetsbildet

Rune Kibsgaard Sjøhelle, Footprint
Bærekraftig posisjonering : Jernia-sjef Espen Karlsen

  • De strategiske analysene og arbeidet bak
  • Utvikling av markørsaker til media og sosiale medier
  • Intern forankring og mediedialog: Hva, hvorfor og hvordan?

Overnatting fra 18.-19. juni med helpensjon og felles middag er inkludert i prisen. Informasjon om sted og overnatting: Støtvig Hotell, Larkollen.

collage V3
Pris medlemmer
13000
Pris Ikke-Medlemmer
15000

Trenger du faglig påfyll?

Her finner du flere kurs og arrangementer.

Fullt
03.09.2019
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugata 19, Oslo
17.09.2019
Tromsø, Scandic Ishavshotell
Vis flere kurs