Digital strategi fra «hype» til hardt arbeid

Torsdag 23. mai 2019 kl. 09:00 - 16:00
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugt. 19
Pris: 4900 (medlem), 6800 (ikke-medlem)

Factbox image

Ove Dalen er faglig leder og rådgiver i Netlife Research.

 

Digitale kanaler har gått fra å være en bigeskjeft til å bli kjernevirksomhet både for bedrifter, organisasjoner og offentlige aktører. Henger du og din organisasjon med? Vi gir deg verktøyene som tar deg fra snakk til strategisk jobbing med digital kommunikasjon.

Sentrale emner:

  • Måle organisasjonens digitale modenhet
  • Benytte klassiske strategimodeller og business model canvas
  • Jobbe med innovasjon og nyskaping i etablerte organisasjoner
  • Etablere et målbilde som alle kan bli enige om
  • Teknikker for involvering og forankring
  • Diskutere kriterier for å lykkes med digitale strategi

Kurset gir deg et solid grunnlag for jobbe bedre med digital strategi i din egen virksomhet – uansett om du jobber i privat eller offentlig sektor.

Du får en grunnleggende innføring i digital strategi og hvorfor det er viktig. Vi viser eksempler på strategier og strategisk tenkning samt tester din organisasjons digitale modenhet. Innovasjon og nyskapning er ikke noe som bare er forbeholdt Google og Apple. Vi gir deg en innføring i hvordan du kan jobbe med innovasjon hver eneste dag. Vi jobber med konkrete utfordringer som er relevant for din hverdag gjennom oppgaver.

Læringsmål for kurset:

  • Lære deg hva en digital strategi bør inneholde slik at du kan gjøre det i egen virksomhet
  • Styrke din evne til strategisk tenkning i det daglige arbeidet slik at du styres av mål og ikke omgivelsene
  • Gjøre deg i stand til å iverksette tiltak slik at du kan jobbe med kontinuerlig forbedring og innovasjon i egen virksomhet
  • Lære deg hvordan du kan lage businesscase slik at du kan synliggjøre fremtidige effekter av å implementere strategien

Pris medlemmer
4900
Pris Ikke-Medlemmer
6800
19.02.2019
Mannheimer, Rådhusgaten 2, 3. etasje
26.02.2019
Inspiria Science Center, Grålum