Bygg merkevare med podkast

Onsdag 30. mai kl. 09:00 - Torsdag 31. mai kl. 16:00
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugata 19, Oslo
Pris: 7900 (medlem) , 9900 (ikke-medlem)

Kampen om målgruppers oppmerksomhet blir stadig hardere. Kvalitet slår kvantitet, og bevissthet om hvem du når har blitt viktigere enn å nå flest mulig. Da gjelder det å finne kanaler der du har udelt oppmerksomhet fra de du virkelig ønsker å nå. Podkast er en slik kanal hvor lytteren lar deg få bli med uforstyrret på jobb, på skitur eller mens de tar oppvasken. Ved å snakke direkte til disse bygger du en sterkere merkevare. Hvordan starter du din egen podkast?

Kursholder
Factbox image

Robert Shaw har kurset flere mediehus, en rekke bedrifter og andre podkastprodusenter. Han er fast foreleser i podkast på Westerdals på linjene Digital Markedsføring og Strategi og PR.

Sentrale emner i kurset

  • Hva som gjør en podkast god for din målgruppe og bringer lytterne tilbake
  • Intervjuteknikker og div. triks for å få gjestene vekk fra prefabrikerte svar, samt hvordan få til gode, dype samtaler
  • Innspillingslokasjon og hvordan du får best mulig kvalitet uavhengig av hvor du måtte ta opp episodene
  • Hvilket utstyr som er godt nok i forhold til ditt behov og konsept (og like viktig - hva du ikke trenger!)

Opplæring i bruk av utstyr

  • Alle deltakerne går praktisk til verks og lager sin egen korte episode under veiledning av kursholder (kun til personlig bruk)
  • Vignetter og bruk av musikk, samt regelverk for bruk av musikkinnslag
  • Introduksjon i redigering
  • Hvordan publisere episoder ut i alle kanaler
  • Hvordan skille seg ut fra konkurrerende podkaster
  • Spredning i sosiale medier
  • Søkemotoroptimalisering for podkasten og episoder i iTunes og Google

Læringsmål:

  • Du kjenner prinsippene fra planlegging, til innspilling og publisering
  • Du vet hva som skal til for å holde den engasjerende samtalen
  • Du har innsikt i hvordan du redigerer lyd
  • Du er i stand til å publisere og tilgjengeliggjøre podcast på de store plattformene for å nå lytterne

Målgruppe:
Kurset er rettet mot kommunikasjonsrådgivere som jobber i offentlig eller privat sektor, gjerne med kommunikasjonsansvar.

Nivå:
Deltakeren trenger ingen spesielle ferdigheter eller erfaringer i forkant av dette kurset.

Pris medlemmer
7900
Pris Ikke-Medlemmer
9900

Andre kurs

27.01.2020
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugata 19, Oslo
03.02.2020
Kommunikasjonsforeningens lokaler, Brugt. 19, Oslo.
Vis flere kurs