
Nettkurs: CRO - Øk trafikken til nettsiden din

Marie Elena Mathisen er avdelingsleder for CRO (konverteringsoptimalisering) og data i Fullstakk.
Gjennom dette kurs skal deltaker få et godt innblikk i grunnleggende teknikker for å øke konverteringsgraden på nettsiden sin.
Læringsmål:
- Dette er konverteringsoptimalisering (CRO)
- Sammenhengen mellom konverteringsoptimalisering og universell utforming
- Verdien av CRO
- Typiske utfordringer på norske nettsider
- Hvordan man øker konverteringsgraden enkelt
- Slik gjennomfører man en analyse av en landingsside
Kursinnhold:
Ønsker du å tjene mer med nettsiden din? I dette kurset blir du bedre kjent med hvordan du kan jobbe taktisk med konverteringsoptimalisering (CRO), og hvorfor du bør gjøre det. Vi går gjennom hvilke typiske utfordringer man møter på norske nettsider, hvordan man kan gjøre en landingssideanalyse på egenhånd, og hvordan man enkelt kan øke konverteringsgraden på nettsiden med hjelp av resultatene fra analysen.
Målgruppe:
Alle som har nettsiden sin som en viktig kommunikasjons- og salgskanal, uansett om den samler leads eller fungerer som nettbutikk.
Om kursholder:
Marie Elena Mathisen er avdelingsleder for CRO (konverteringsoptimalisering) og data i Fullstakk. Hun har jobbet innenfor et bredt spekter innen digital markedsføring, og er brennende opptatt av gode brukeropplevelser og riktig bruk av data i markedsarbeidet.
Hun har bakgrunn som rådgiver innen søk og sosiale medier i byrået Los & Co, og har jobbet med CRO i Visma Enterprise. Marie bistår i å rigge nettsidene for konvertering, at dataene dere ser på er korrekte, og at nettsiden gir gode brukeropplevelser.
Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.