
Krisekommunikasjon
.jpg)
Johan Wilskow er seniorrådgiver i Gambit H+K Strategies og arbeider med krisekommunikasjon for en rekke større virksomheter.
I dette kurset får du en praktisk innføring i hvordan du som kommunikasjonsrådgiver eller leder kan bistå din virksomhet hvis det oppstår en krise. I kurset diskuterer vi hva som er god og dårlig krisehåndtering, hvordan håndtere media, prioritering og håndtering av interessenter samt viktigheten av internkommunikasjon når det stormer som verst.
Vi diskuterer oss gjennom en rekke aktuelle caser både fra Norge og internasjonalt.
I kurset vil det være en rekke praktiske øvelser som deltakerne skal utføre gruppevis.
Det vil blant annet bli gjennomført praktisk trening på utvikling av budskap til media, interessenthåndtering, samarbeid med andre aktører i krisen med mer.
Læringsmål
Å få en god forståelse av hvordan en kommunikasjonsressurs kan bidra i krisearbeidet for å minimere omdømmerisikoen.
Målgruppe
Alle som jobber med kommunikasjon i et selskap, i en organisasjon eller i det offentlige som ønsker å styrke sin kompetanse innenfor krisekommunikasjon.
Om kursholder
Johan Wilskow er seniorrådgiver i Gambit H+K Strategies og arbeider med krisekommunikasjon for en rekke større virksomheter. Han har vært med på å håndtere store og små kriser de siste 11 årene, der terrorangrepet på In Amenas, helikopterulykken på Turøy, konkursen på Kleven Verft og fregattulykken med KNM Helge Ingstad er noen av de mest profilerte.
Johan har over ti års erfaring som nyhetsjournalist fra NRK og P4. I sistnevnte kanal var han blant annet programleder for debattprogrammet «Sytten Tretti».