Banner

Nettkurs: Innholdsmarkedsføring

Torsdag 21. okt. 2021 kl. 12:00 - 15:00
Teams
Pris: 2399 (medlem) , 4399 (ikke-medlem)

KURSHOLDER
Factbox image

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som har jobbet med innholdsmarkedsføring lenge før det ble et begrep.ois

Hvordan lykkes med innholdsmarkedsføring som engasjerer målgruppen, skaper effekt og synlighet?

"Alle" snakker om content marketing og innholdsmarkedsføring, men hva innebærer det egentlig i praksis? Få råd rundt planlegging og effektiv gjennomføring for best mulig effekt, samt en rekke gode eksempler på vellykket innholdsmarkedsføring både B2C og B2B.

Sentrale emner

  • Hvordan komme i gang med innholdsarbeidet – hva kreves?
  • Innføring i kanalstrategi og redaksjonsplaner
  • Utvikling av personas og moodboards
  • Trender, kanalvalg, bruk av ambassadører og påvirkere
  • Budsjetter – produksjon vs. distribusjon
  • Oppskriften på den gode historien
  • Samspillet mellom innholdsmarkedsføring og organisk synlighet i Google (SEO)
  • Bruk av søkeordsanalyser for å avdekke hva slags innhold du bør lage

Læringsmål

Etter kurset har du god oversikt over hvilke muligheter innholdsmarkedsføring byr på, og hvordan du setter i gang, eller forbedrer, arbeidsprosesser, planlegging, innholdsproduksjon og uttak i ulike kanaler. Du ser også sammenhengen mellom godt innhold, digital synlighet og langsiktig omdømmebygging.     

Målgruppe

kommunikasjonsansvarlige, markedsansvarlige, innholdsansvarlige, webredaktører, alle som skriver for nett, sosiale medier, nyhetsbrev eller planlegger innhold, og deg som lurer på hvordan dere skal komme i gang med innholdsmarkedsføring, eller vil vite hvordan dere kan lykkes bedre enn dere gjør i dag.

Kursholder

Kim Nygaard er senior digital rådgiver i kommunikasjonsbyrået Metro Branding, som har jobbet med innholdsmarkedsføring lenge før det ble et begrep. Han hjelper noen av Norges sterkeste merkevarer med innholdsmarkedsføring, kanalvalg og digital synlighet. Han jobbet tidligere i verdens ledende performance marketing-byrå, iProspect, som ekspert på søkemotoroptimalisering (SEO) og innholdsrådgivning.

Kim har til sammen over 20 års erfaring innen salg, kundeservice og digitalmarkedsføring, og sitter i faggruppen til Bra søk (bransjeorganisasjonen for søkemotormarkedsføring i Norge). Kim er en entusiastisk kurs- og foredragsholder som alltid mottar særdeles gode tilbakemeldinger for sin fremoverlente, morsomme og konkrete læringsform.

Pris medlemmer
2399
Pris Ikke-Medlemmer
4399