Banner

Nettkurs: Kunsten å skape engasjerende digitale konferanser

Onsdag 24. nov. 2021 kl. 09:00 - 10:30
Teams
Pris: 1499 (medlem) , 3499 (ikke-medlem)

KURSHOLDER
Factbox image

Thomas Holst-Hansen har jobbet som redaksjonsleder i Skavlan-redaksjonen, og har over 20 års erfaring som journalist fra TV og aviser.

Det er vanskeligere enn noen gang å holde på seeren i digitale flater. Hvordan sørge for at digitale konferanse eller årsmøte blir avviklet så profesjonelt som mulig? Hvordan skille seg ut i strømmen av middelmådig innhold?

Å produsere engasjerende innhold er et fag. Noen er flinke og lager spennende, kontrastfylt innhold med en gjennomtenkt dramaturgi. Andre setter opp et webkamera, tar frem sitt altfor lange manus, og holder “digitale foredrag” som verken er gøy å lage, eller se på. Det trenger ikke være sånn.

Det finnes noen prinsipper for hvordan man jobber med innhold for tv, hvordan det bør presenteres, og hva som skal til for å holde seeren fast til skjermen. Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til, for å løfte et digitalt seminar fra noe som bare står og surrer i bakgrunnen, til å bli noe man faktisk følger med på, og lærer noe av.
 

Sentrale emner:

  • Hvordan forberede seg som programleder
  • Intervjuteknikk og manusarbeid
  • Dramaturgi og rytme i en sending
  • Ulike måter å formidle innhold på
  • Viktigheten av kontraster 
  • Forberedelse av innhold og gjester
  • Profesjonell gjennomføring av en sending

Læringsmål: 

Gjennom kurset får du konkrete råd om hvordan en digital konferanse kan ta i bruk prinsipper fra profesjonell tv-produksjon. Du lærer for eksempel om hvordan en leder eller kommunikasjonsansvarlig kan bli en bedre tv-programleder, og hvordan du kan bygge en god sending og skape et engasjerende, digitalt «leirbål».

PS: Dette kurset handler ikke om teknisk oppsett av streamløsning og hvilket utstyr som behøves. 

Målgruppe:

Ledere, kommunikasjonsansvarlige, event-ansvarlige eller andre som jobber med digitale konferanser/seminarer, eller har tenkt til å gjøre det.

Kursholder: 

Thomas Holst-Hansen er senior kommunikasjonsrådgiver i Storm Communications, der han gir råd til en rekke selskaper og toppledere. Thomas jobber mye med strategisk historiefortelling og posisjonering av toppledere. Han bistod NHO med planleggingen av den heldigitale Årskonferansen 2021, og han jobber i disse dager blant annet med teamet bak Nordiske Mediedager 2021. Før han begynte i Storm var Thomas redaksjonsleder i Skavlan-redaksjonen, og han har til sammen over 20 års erfaring som journalist fra tv og aviser. 

 

Pris medlemmer
1499
Pris Ikke-Medlemmer
3499