Banner

Nettkurs: Innføring i Google Analytics

Torsdag 10. des. 2020 kl. 12:00 - 15:00
Digitalt
Pris: 2199 (medlem) , 4199 (ikke-medlem)

Vil du vite hvilke målgrupper som besøker nettsidene dine, hvor de kommer fra og hva de gjør? Vil du vite hva Google Analytics måler og hva de ulike rapportene kan brukes til? Google Analytics er gratis og et av verdens mest brukte analyseverktøy for webredaktører, markedssjefer og kommunikasjonsansvarlige. 
Kursholder
Factbox image

Lise Fimreite Simensen, grunnlegger av Digital Heads AS. Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser.

I gratisverktøyet Google Analytics kan du se hvilke markedsførings- og kommunikasjonstiltak som gir effekt. Du kan spore kampanjer og analysere brukeratferd på nettsidene dine. Du kan se hvilke målgrupper som besøker domenet ditt, hva de leser og hvor de kommer fra.


På kurset får du en effektiv innføring i Google Analytics. Du lærer hva verktøyet kan brukes til og hvilke rapporter du bør kjenne til. Du får en gjennomgang av brukergrensesnittet og hjelp til å komme i gang med webanalyse. Du lærer om mål og KPIer.

Sentrale emner:

  • Introduksjon til Google Analytics
    • Hva kan verktøyet brukes til?
  • Nyttige rapporter
    • Sanntid
    • Målgrupper, alder, kjønn og interesser
    • Brukeranskaffelse og trafikkilder
    • Atferd og innhold
    • Konverteringer
    • Kampanjesporing
  • Nyttig funksjonalitet
    • Gjennomgang av brukergrensesnittet
    • Webanalyse
  • Mål og KPIer

 

Målgruppe: 

  • For markeds- og kommunikasjonsansvarlige som ønsker å lære mer om Google Analytics, sporing og webanalyse.

 

Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.

Pris medlemmer
2199
Pris Ikke-Medlemmer
4199