Banner

Modul 1 - Strategi: Kanalvalg på nett

Torsdag 20. aug. 2020 kl. 09:00 - 16:30
Brugata 19, Oslo
Pris: 4900 (medlem) , 6900 (ikke-medlem)

Kanalvalg er viktig, enten målet er økt kjennskap, involvering, merkevarebygging eller salg. Er du usikker på hvilke digitale kanaler du bør inkludere i din kommunikasjonsstrategi? Kurset hjelper deg med å forstå det digitale landskapet, hvor ulike målgrupper befinner seg på nett og hvordan du kan nå disse mest mulig effektivt.

Kursholder
Factbox image

Lise Fimreite Simensen, grunnlegger av Digital Heads AS. Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser.

Det digitale medielandskapet er fragmentert og vi har svært mange kanaler å velge mellom. Kanalene har ulike styrker og svakheter, og er svært forskjellige på mange områder. Få en effektiv innføring i digitale kanaler, styrker og svakheter, og hva du bør ta hensyn til i dine kanalvalg. Etter endt kurs kan man dypdykke inn i de ulike plattformene.

Få svar!

Har de unge forlatt Facebook? Fungerer Facebook for B2B? Hva skiller YouTube fra Snapchat? Hvor kan du best nå ledere og beslutningstakere? Er LinkedIn en kanal for oss? Bør vi satse på innholdsmarkedsføring? Hva med Google? Hvilke målrettingsmetoder er tilgjengelig på de ulike plattformene?

Lær om kanaler som Facebook, LinkedIn, SnapChat, YouTube og Google. Få hjelp til å velge de mest effektive kanalene for din virksomhet. 

 

Sentrale emner:

  • Grunnleggende innføring i Facebook, LinkedIn, SnapChat, YouTube og Google
  • Styrker og svakheter ved hver enkelt kanal
  • Hva bør du tenke på når du skal velge kanaler og hva bør du vektlegge i din kanalstrategi
    • Målgruppeforståelse 
    • Personas og kundereiser
    • Hvilke ressurser trenger du?
  • Tips og nyttige verktøy

Læringsmål:

Kurset hjelper deg med å velge riktige kanaler for din virksomhet. Du lærer om styrker og svakheter, målgrupper og ulike målrettingsmetoder. 

 

Målgruppe: 

For ledere, markeds- og kommunikasjonsansvarlige eller lignende.

Pris medlemmer
4900
Pris Ikke-Medlemmer
6900