Banner

Nettkurs: Innføring i annonsering på LinkedIN

Tirsdag 20. okt. 2020 kl. 12:00 - 15:00
Digitalt
Pris: 2199 (medlem) , 4199 (ikke-medlem)

LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med mer enn 650 millioner medlemmer globalt og over 2 millioner medlemmer i Norge. Medlemmene er på LinkedIn for å holde seg oppdatert på sine fagområder og for å knytte til seg relevante kontakter og leverandører. LinkedIn er en svært populær plattform for ledere og beslutningstakere. Men hvordan når man egentlig frem?
Kursholder
Factbox image

Lise Fimreite Simensen, Senior Business Developer i AI-selskapet Simplifai og grunnlegger av rådgivningsselskapet Digital Heads AS.

Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser.

LinkedIn er en viktig plattform for virksomheter som ønsker å nå ut med sitt budskap til bestemte målgrupper, og nettverket er spesielt godt egnet for innholdsmarkedsføring.

På dette kurset lærer du mer om LinkedIn og hvilke muligheter plattformen tilbyr norske annonsører, samt utformingen av bedriftsprofiler og ansattprofiler.

Du får også vite om hvordan du når målgruppene dine på LinkedIn ved hjelp av LinkedIn Ads. 
 

Sentrale emner:

  • Om LinkedIn 
    • Hva er unikt med LinkedIn?
    • Hvilke målgrupper finner du på LinkedIn?
    • Brukeratferd, algoritmer og feed
    • Brukerdata
    • Målgrupper og innholdsmarkedsføring
    • Relevans
    • Emneknagger og grupper
  • LinkedIn som kommunikasjonsplattform for bedrifter 
    • Bedriftsprofiler og showcase-sider
    • Utforming av bedriftsprofil og metadata
    • Eksempler på gode bedriftsprofiler
    • Brukerprofiler og ansatte
    • Innlegg, bloggfunksjonalitet og artikler
    • Plan for innhold
  • LinkedIn Campaign Manager og LinkedIn Ads
    • Annonseløsningen til LinkedIn
    • Egendefinert publikum
  • Oppsett av kampanjer steg for steg
    • Kampanjegrupper, kampanjer og annonser
    • Mål for kampanjer
    • Geografisk målretting
    • Målgrupper og målrettingsalternativer
    • Budsjett og budgivning
    • Annonseformater
    • Andre innstillinger
  • Tips og gode råd på veien
    • Strategi
    • Personas og kundereise
    • A/B-testing, sporing og optimalisering

Målgruppe: 

  • For markeds- og kommunikasjonsansvarlige som ønsker å lære mer om annonsering på LinkedIn.

 

Kurset gjennomføres direkte via Microsoft Teams og det blir ikke delt et opptak i ettertid. Deltakere vil få mer praktisk informasjon rundt pålogging m.m. før kursstart.

Pris medlemmer
2199
Pris Ikke-Medlemmer
4199