Banner

Modul 2 - Dypdykk i annonsering på Facebook

Torsdag 17. sep. 2020 kl. 09:00 - 16:30
Brugata 19, Oslo
Pris: 4900 (medlem) , 6900 (ikke-medlem)

Å benytte betalte kanaler for kommunikasjonsfolk er noe som har vokst frem med bruken av sosiale medier.  Med nærmest eksponentiell vekst i budskap som slåss om oppmerksomheten er det utfordrende å nå gjennom lydveggen. Det meste av det vi kommuniserer er jo ikke virale suksesser. Da  kompenserer vi med betalt annonsering.

Kursholder
Factbox image

Lise Fimreite Simensen, grunnlegger av Digital Heads AS. Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser.

Facebook er Norges største sosiale nettverk med over 3.4 millioner brukere og Facebook tilbyr fantastiske annonseløsninger for virksomheter som ønsker å nå ut med sitt budskap til bestemte målgrupper. Men hvordan får du best mulig utbytte av Facebook-annonseringen din? Hvilke verktøy er nyttige å kjenne til? Og ikke minst hvordan går du frem for å nå riktig målgruppe?

På dette kurset får du en praktisk innføring i hvordan du når målgruppene dine på Facebook ved hjelp av betalt annonsering.

 

Sentrale emner:

  • Om Facebook
    • Hva er unikt med Facebook?
    • Hvilke målgrupper finner du på Facebook?
    • Brukeratferd, algoritmer og feed
    • Brukerdata
    • Målgrupper og innholdsmarkedsføring
    • Relevans
  • Facebook som kommunikasjonsplattform for bedrifter 
    • Kort om Facebook-sider og innsikt 
    • Kort om innlegg og organisk markedsføring
    • Plan for publisering
  • Betalt annonsering på Facebook
    • Eksempler på effektive målrettingsmetoder for annonser
    • Enkel annonsering vs. avanserte kampanjer
  • Annonseadministrasjon / Facebook Ads Manager
    • Annonseløsningen til Facebook for avanserte kampanjer
  • Publikumsinnsikt
    • Introduksjon til Audience Insight Tool
    • Ulike publikum
    • Egendefinert publikum
    • Kort om Facebook Pixel
  • Oppsett av målrettede kampanjer steg for steg
    • Kampanjestruktur: Kampanjer, annonsesett og annonser
    • Mål for kampanjer
    • Geografisk målretting
    • Målgrupper og målrettingsalternativer
    • Budsjett og budgivning
    • Annonseformater 
    • Andre innstillinger
    • Kreativt senter 
  • Tips og gode råd på veien
    • Strategi
    • Nyttige hjelpemidler: Personas og illustrasjon av kundereisen
    • A/B-testing, sporing og optimalisering

Målgruppe: 

  • For markeds- og kommunikasjonsansvarlige som ønsker å lære mer om Facebook som markedsførings- og kommunikasjonskanal for virksomheter.
  • Har gjennomført model 1 (LENKE) eller har grunnleggende erfaring med plattformen
Pris medlemmer
4900
Pris Ikke-Medlemmer
6900