Banner

Modul 2 - Dypdykk i Google Analytics og webanalyse

Torsdag 10. des. 2020 kl. 09:00 - 16:30
Brugata 19, Oslo
Pris: 4900 (medlem) , 6900 (ikke-medlem)

Vil du vite hvilke målgrupper som besøker nettsidene dine, hvor de kommer fra og hva de gjør? Vil du vite hva Google Analytics måler og hva de ulike rapportene kan brukes til? Google Analytics er gratis og et av verdens mest brukte analyseverktøy for webredaktører, markedssjefer og kommunikasjonsansvarlige. 
Kursholder
Factbox image

Lise Fimreite Simensen, grunnlegger av Digital Heads AS. Lise har jobbet med digitale kanaler i ti år, hvor fem av disse årene har vært i Google. Hun har bistått noen av landets største merkevarer med digital strategi, kampanjer og analyser.

På dette kurset lærer du hvordan man kan spore markedsaktivitetene dine, trafikken på nettsidene, hvor besøkende kommer fra og hvilke kilder som er mest verdifulle. Du får hjelp til å konkretisere mål og tips til hva du kan gjøre for å utbedre innhold på nettsidene dine.

Sentrale emner:

  • Om Google Analytics
    • Hva sporer Google Analytics?
    • Hva kan verktøyet brukes til?
  • Avklaring av viktige termer og begreper
    • Hvordan defineres brukere, økter, sidevisninger, fluktfrekvens og andre parametere i Google Analytics?
  • Mål og KPIer
    • Hvilke mål kan vi sette opp i Google Analytics?
    • Eksempler på gode bedriftsmål og KPIer 
    • Rammeverk for måling
  • Gjennomgang av brukergrensesnittet
    • Viktig funksjonalitet
    • Hvordan drille ned og tilpasse rapportene dine?
    • Webanalyse vs. rapportering
    • Sekundær dimensjon
  • Nyttige rapporter i Google Analytics
    • Sanntid
    • Målgrupper, alder, kjønn og interesser
    • Brukeranskaffelse og verdifulle trafikkilder 
    • Atferd og innhold
    • Søk, hastighet og mobil
    • Konverteringer 
  • Hvordan spore kampanjer i Google Analytics?
    • Kampanjerapporter
    • UTM parametere og struktur

 

Målgruppe: 

  • For markeds- og kommunikasjonsansvarlige som ønsker å lære mer om Google Analytics, sporing og webanalyse.
Pris medlemmer
4900
Pris Ikke-Medlemmer
6900