alle utgaverPublisert 29. mars 2016, endret 10. oktober 2017

Fagbladet Kommunikasjon

Kommunikasjon utgis av Norsk kommunikasjonsforening. Som medlem får du bladet tilsendt fem ganger i året.

Kommunikasjon tar opp aktuelle, kommunikasjonsfaglige temaer som skal være både til nytte og inspirasjon. Hver utgave inneholder en større temasak, presentasjon av et case, en utenrikssak, presentasjon av ny forskning og anmeldelse av nye fagbøker. I tillegg møter du kommunikasjonsprofiler som gir innblikk i sin arbeidsdag og sine utfordringer.

Har du ønsker eller tips til temaer, personer eller case vi bør skrive om, send gjerne en e-post til tips@kommunikasjon.no.

Abonnement uten medlemskap koster 600 kr i året. Bestilles på post@kommunikasjon.no.

Nedenfor finner du PDF'er av bladet. De finnes også i søkbare blaversjoner på Issuu.com.

Den nyeste utgaven er kun tilgjengelig for medlemmer med innlogging på Min side. 

+ Del

alle utgaver

Kommunikasjon nr. 6/2015

- Vi skal ikke gjøre noe som ikke har effekt, sier Helsedirektoratets kommunikasjonsdirektør, Berit Kolberg Rossiné.

Kommunikasjonseffekten

Kommunikasjon nr.5/2015

Få oppmerksomhet og kommuniser effektivt med bilder, video og infografikk.

Bli sett!

Kommunikasjon nr. 4/2015

Et velvalgt intranett med sosiale funksjoner ga mer engasjement og åpenhet.

Skap jobbens eget nettsamfunn

Kommunikasjon nr. 3/2015

Pressen mener offentlighetsloven brytes stadig vekk og kritiserer offentlige kommunikasjonsansatte.

Utsatt for innsyn

Kommunikasjon nr. 2/2015

Hvorfor ønsker folk å jobbe med kommunikasjon i virksomheter som nesten bare får negativ oppmerksomhet?

Konstant i motvind

Kommunikasjon nr. 1/2015

God internkommunikasjon og en sterk kultur er viktig for omdømmet, mener lederne i DNB.

Bedre omdømme med god internkultur

Kommunikasjon nr. 6/2014

Red Bull - ekstrem på innholdsmarkedsføring:

Opptur for innhold

Kommunikasjon nr. 5/2014

Ungdommen nå til dags - hvordan fange deres oppmerksomhet?

Jakten på Generasjon Z

Kommunikasjon nr. 4/2014

Alle vil ha mer åpenhet i kommunikasjonsbransjen. Men hvordan?

Åpenhetsdilemmaet

Kommunikasjon nr. 3/2014

Fjordene, nordlys og midnattssol trekker fremdeles flest turister til Norge. Nå foregår jakten på turistene for første gang mest i digitale kanaler.

Digital jakt på aktive turister