Kommunikasjon nr. 5/2009

Coverbilde - Kommunikasjon 5-2009

Kommunikasjon nr. 5/2009

Pandemiinformasjon forbereder oss på det verste:

Svin svin!

Generasjonskløft

- Jeg er ikke på Facebook, jeg er på Stortinget. Lars Sponheim hadde ingen anelse om hvor ironisk denne uttalelsen skulle bli i ettertid da han før sommeren kommenterte sosiale medier og Venstres kommende valgkamp.

Hvem skal jeg være?

De mange plattformene innen sosiale medier gir både utfordringer og muligheter. Hvordan bør de brukes og ikke minst; hvordan bør du te deg på sosiale medier?

Hvem er best i klassen her?

– Kvalitetsvurderinger setter nettkommunikasjon på agendaen. Det er kjempeviktig, for offentlige nettsider skal brukes av alle, sier kommunikasjonssjef Lars Gillund i Kongsvinger kommune.

Ingen dommedag enda

Finanskrise og fall i annonsemarkedet. Nye eierstrukturer og spådommer om en snarlig død. Uansett, PR- og kommunikasjonsbransjen står ikke i fare for å miste sine viktigste nyhetskanaler, skal vi tro redaktørene selv.

Hvordan skape lønnsom kommunikasjon

Hva er det svenskene gjør som vi nordmenn ikke får til? I 11 år har Informasjonsforeningen i Sverige og Sven Hamrefors drevet prosjektet Communication Effectiveness.

Svin svin!

Svineinfluensaen kryper sakte inn over grensene våre. Derfor har vi nå endelig lært å vaske hendene våre ordentlig. Det måtte altså en pandemikampanjen til.

Et liv i skyggenes dal

Etter 70 års eksistens har PR som fag og bransje i Norge fortsatt en lang vei å gå. Utviklingen har vært stor de siste 20 årene, men bruken av begrepet PR henger fortsatt som en klam hånd over bransjen.