alle utgaverPublisert 29. mars 2016, endret 10. januar 2017

Fagbladet Kommunikasjon

Kommunikasjon utgis av Norsk kommunikasjonsforening. Som medlem får du bladet tilsendt fem ganger i året.

Kommunikasjon tar opp aktuelle, kommunikasjonsfaglige temaer som skal være både til nytte og inspirasjon. Hver utgave inneholder en større temasak, presentasjon av et case, en utenrikssak, presentasjon av ny forskning og anmeldelse av nye fagbøker. I tillegg møter du kommunikasjonsprofiler som gir innblikk i sin arbeidsdag og sine utfordringer.

Har du ønsker eller tips til temaer, personer eller case vi bør skrive om, send gjerne en e-post til tips@kommunikasjon.no.

Abonnement uten medlemskap koster 550 kr i året. Bestilles på post@kommunikasjon.no.

Nedenfor finner du PDF'er av bladet. De finnes også i søkbare blaversjoner på Issuu.com.

Den nyeste utgaven er kun tilgjengelig for medlemmer med innlogging på Min side. 

+ Del

alle utgaver

Kommunikasjon nr. 4 / 2017

Jennie Sofie og andre unge kjendiser med hauger av egne følgere i sosiale kanaler er gull verdt for merkevarer som vil vinne unge hjerter.

Fanger ungdom med forbilder

Kommunikasjon nr. 3 / 2017

Nye personvernregler vil sette nye krav til informasjon. Les også om Vinmonopolets podkast, Michelle Obamas taleskriver, og guide til gode presentasjoner.

Kan du kommunisere om personvern?

Kommunikasjon nr. 2 / 2017

Det skal kjempes om stemmer i alle kanaler det neste halvåret. Hvilke partier legger de mest effektive kommunikasjonsstrategiene?

Kampen om velgerne

Kommunikasjon nr. 1/2017

Høyere krav til innovasjon og teknologisk innsikt, og tøff konkurranse om jobbene. Er Julie Skogheim fra Snøhetta og andre kommunikatører skodd for utfordringene som venter?

Den nye kommunikatøren

Kommunikasjon nr. 6/2016

Det blir stadig flere kommunikasjonsfolk. Blir språket bedre av det? Retorikerne Hege Berg Løkken og Marianne Hafstad mener tekster nedprioriteres.

Klar tale?

Kommunikasjon nr. 5/2016

Stadig flere virksomheter opererer i flere nordiske land og må tilpasse kommunikasjonen deretter. Les om erfaringene til Nokas, Danske Bank og Ahead Group. Pluss profilintervju med Oljefondets kommunikasjonssjef, tips for en bedre årsrapport og ny undersøkelse om journalisters kildevalg.

Kommunikasjon i Norden

Kommunikasjon nr. 4/2016

Virtuell førpremiere på Oslos nye hovedbibliotek, Ihus tester visninger av boliger i VR, og svensk VR-kampanje mot mobbing skaper reaksjoner.

PR med VR

Kommunikasjon nr. 3/2016

Det grønne skiftet har for alvor nådd kommunikasjonsavdelingene. Les hvorfor H&M, VisitDenmark og Infinitum løfter frem miljø og bærekraft.

Tar den grønne bølgen

Kommunikasjon nr. 2/2016

En kjendis, en brud, tre kjoler og et hav av blomster. Bryllup ble innholdsmarkedsføring for Mester Grønn.

Ja, sa brura - og sponsorene

Kommunikasjon nr 1/2016

Sosiale medier har økt tempoet og omfanget av kommunikasjon under kriser.

Nye takter i krisekommunikasjon