Nyheter

  • gullkorn2013_apeland
    Gullkorn-vinnerne 2013

    23. oktober gikk PR-byråenes årlige prisutdeling av stabelen. Kommunikasjonsbyrået Apeland vant kategorien ”Årets kampanje” med pantekampanjen for Norsk Resirk. Den samme kampanjen ble kåret til ”Årets Gullkorn"

  • Nils Petter Strømmen
    PR-bransjen bør si ja til mer åpenhet

    Kommunikasjonsforeningen ønsker større åpenhet om hvem som er kunder hvor. Både PR-bransjen, oppdragsgivere og demokratiet vil ha glede av åpne kundelister. Dette skriver styreleder Nils Petter Strømmen i en kronikk i DN.

  • Prisen
    Bufetat Midt-Norge fikk Åpenhetsprisen

    Bufetat Midt-Norge er vinner av Kommunikasjonsforeningens åpenhetspris. De har over lengre tid vært modige og gått nye veier for åpenhet innen barnevernet i Norge.

  • Shabana Rehman
    Hvem får Åpenhetsprisen?

    Det får du vite på Høstseminaret i Stavanger 17.oktober. Da deles prisen ut av juryleder Shabana Rehman til en organisasjon, institusjon eller enkeltperson som gjennom sitt virke har bidratt til å synliggjøre og fremme åpenhet. Vi har fått inn 29 forslag til kandidater.

  • VGTV- Arendalsuka
    Hvilken kommunikasjonsstrategi vinner valget?

    VGTV sendte Kommunikasjonsforeningen Agders paneldebatt direkte fra Arendalsuka. Kommunikasjonssjefer og valgkampstrateger fra AP, H, V, SV og FrP stilte i panelet. Se opptaket her.

  • Sonja-Balci
    Mer enn tusen ord

    Flere kanaler å fylle, økt behov for visuell kommunikasjon, rimeligere kamerautstyr og et fotoglad folk. Og så økonomien da. Det er mange grunner til at kommunikatører nå forventes å ta kameraet i egen hånd.

  • Kristin-Bremer-Nebben
    Krigen om Lofoten

    Striden om oljeboring utenfor Lofoten kan bli den nye Alta-saken, mener Bellona. Hvordan legger miljøstiftelsen og motstanderen oljenæringen opp sin kommunikasjon?

  • Siv-Anniken-Røv
    Tøffere å nå frem i kommunene

    Kommunikasjonsarbeidere i kommunene føler seg mindre sett og verdsatt enn andre kommunikasjonsarbeidere. Det viser forskning. –Jeg tror mange ikke greier å vise frem at de har en viktig funksjon, sier Siv Anniken Røv, kommunikasjonsdirektør i Trondheim kommune.

  • LYS186031_MBR-20130411-9185
    Vokser seg inn i toppledelsen

    Kommunikasjonsbransjen har gjennomgått en enorm vekst de siste årene. Men har kommunikasjonsarbeidere fått økt innflytelse i samfunnet av den grunn? – Ja, svarer forsker ved Institutt for samfunnsforskning, Trygve Gulbrandsen. – Det er ingen tvil om at kommunikasjonsfunksjonen er blitt langt viktigere.

  • European-Communication-Monitor-2013
    European Communication Monitor 2013

    Norske kommunikatører er de mest optimistiske på vegne av egne karrieremuligheter, viser ferske resultater fra European Communication Monitor 2013.