Nyheter

  • lobby_stortinget_plakat
    Åpen påvirkning

    I dag oppfordrer vi alle som besøker politikere på Stortinget til å registrere seg i vårt register. Et felles stunt fra Presseforbundet, Kommunikasjonsforeningen, Transparency International Norge og Redaktørforeningen for å vise at tiden er inne til å innføre en obligatorisk, åpen og søkbar registrering av møteaktivitet med politiske myndigheter.

  • Kevin-Murray
    – Ledere klarer ikke engasjere

    Altfor mange ledere har et utdatert syn på kommunikasjon, hevder Kevin Murray, som har spesialisert seg på ledelseskommunikasjon. Ledere av i dag må klare å inspirere og engasjere både ansatte og omverdenen gjennom samtaler og historier, mener briten.

  • menotr_web
    Mentoring for PR- og kommunikasjonsledere

    Er du ny i lederrollen eller på vei inn i en lederposisjon? Vi tilbyr våre medlemmer programmet "Mentoring for PR- og kommunikasjonsledere.

  • stortinget_lobby
    Prinsippdiskusjonen må tas

    I DN 25. november etterlyste Anne Therese Gullberg, forsker ved Cicero Senter for klimaforskning, en diskusjon om hva slags lobbyregulering vi trenger i Norge. Jeg kunne ikke vært mer enig, og den siste tiden har Kommunikasjonsforeningen jobbet med nettopp dette. Les Therese Manus Hønningstads innlegg i dagens DN.

  • Trigger_byradagen
    Trigger er årets PR-byrå

    PR-byrået Trigger gikk av med seieren i PR-kåringen «Byråprofil 2013». Andreplassen gikk til Zynk.

  • Untitled-2
    Finner hverandre på intranett

    Nytt, sosialt intranett gir bedre informasjonsflyt og økt samhandling i Jernbaneverket og Sør-Trøndelag fylkeskommune.

  • Illustrasjon--skrive
    Nominer kandidater til NTBs språkpris

    Nominasjonsprosessen for NTBs språkpris 2013 er i gang, og alle kan nominere kandidater.

  • Europa_norge
    Utenriksjournalistikken – får vi det vi fortjener eller er vi underernært?

    Er norske mediers dekning av Europa god nok? Får offentligheten det vi fortjener? 26.november kl. 17.00-19.00 inviterer Kommunikasjonsforeningen og Polyteknisk forening til debatt der vi ber statsråden, NUPI-direktøren, og NRK-redaktøren utdype sine synspunkter og perspektiver.

  • plusstid
    Rett hjem med egne medier

    Når virksomheter fungerer som små mediehus, viskes gamle grenser ut. Der informasjon tidligere gikk via mediene, går innhold i egne kanaler nå rett hjem til forbrukeren.

  • Byråprofil
    Hvem blir årets PR-byrå?

    På Byrådagen i Posthallen 20. november får du vite hvem som blir årets PR-byrå. Det er Kommunikasjonsforeningens medlemmer som har vurdert disse.