Nyheter

  • Åpenhet, moral, etikk og etterrettelighet?

    I forbindelse med lanseringen av First House i 2010 gikk PR-byrået ut med at de ville bli kjent for «åpenhet, moral, etikk og etterrettelighet».

  • Aftenposten_270514
    Hemmelighold gir demokratisk handicap

    – Mangel på åpenhet setter kommunikasjonsfaget i vanry, mener Nils Petter Strømmen, styreleder i Kommunikasjonsforeningen.

  • kaimyhre.com_DSC9697
    Stipend til masterstudenter

    Tar du en master i PR og kommunikasjon? Kommunikasjonsforeningen vil gjerne oppmuntre flere masterstudenter til å skrive oppgaver som setter faget vårt under lupen. Søknadsfristen for 2017 er 1. oktober.

  • proffere pr
    PR-bransjen mer profesjonell

    Den ferske rapporten «Proffere PR presser pressen» av medieforsker Jens Barland viser at PR-bransjen er blitt mer profesjonell og jobber i det skjulte. Offentlig sektor oppfattes som mer lukket etterhvert som informasjonsavdelingene har blitt større.

  • Therese_Manus_Lobby_1
    Nei til lobbyregister i Stortinget

    Stortinget stemte i går ned Venstres forslag til innføring av et lobbyregister i Norge.

  • European-Communication-Monitor-2013
    Delta i European Communication Monitor 2014

    Hva er de viktigste utfordringene for kommunikasjonsfolk i den digitale tidsalder? Hvordan er du engasjert i nettverkbygging? Hvilken rolle spiller mentorvikrsomhet i denne forbindelsen? Hvordan skal lederskap kommuniseres?

  • Foto: Flickr / US Army RDECOM
    Hvordan får vi ekspertene med på leken?

    Hvordan kommuniserer vi kunnskap og forskning på en best mulig måte? Forskningskommunikasjon handler om å gjøre fagkunnskap tilgjengelig, relevant og interessant for utvalgte målgrupper. Vi inviterer til aktuelt seminar om kunnskapskommunikasjon.

  • Kom-For_7689-web
    Åpen påvirkning – debattmøte om lobbyregister

    Trenger vi et lobbyregister i Norge? Ja, mener Presseforbundet, Redaktørforeningen, Transparency International Norge og Kommunikasjonsforeningen. Forrige uke lanserte de fire organisasjonene et felles forslag til hvordan et lobbyregister kan se ut. Tirsdag 11. februar inviterer vi til debatt om temaet.

  • lobby_stortinget_plakat
    Åpen påvirkning

    I dag oppfordrer vi alle som besøker politikere på Stortinget til å registrere seg i vårt register. Et felles stunt fra Presseforbundet, Kommunikasjonsforeningen, Transparency International Norge og Redaktørforeningen for å vise at tiden er inne til å innføre en obligatorisk, åpen og søkbar registrering av møteaktivitet med politiske myndigheter.

  • Kevin-Murray
    – Ledere klarer ikke engasjere

    Altfor mange ledere har et utdatert syn på kommunikasjon, hevder Kevin Murray, som har spesialisert seg på ledelseskommunikasjon. Ledere av i dag må klare å inspirere og engasjere både ansatte og omverdenen gjennom samtaler og historier, mener briten.