Nyheter

  • kurs
    Høstens kursnyheter

    - Profesjonen vår er i stadig utvikling, høstens kurstilbud skal gjenspeile denne utviklingen, og gjøre våre medlemmer bedre i stand til å takle utfordringene de står overfor.

  • Styreleder Nils Petter Strømmen.
    Misnøye med effektmåling

    Få virksomheter måler effekten av kommunikasjonsarbeidet jevnlig. Mangel på kompetanse og liten interesse fra ledelsen får skylden.

  • Illustrasjon iPhone web
    Mediekutt gir endrede metoder

    Det er ikke bare norske medier som gjør endringer for å møte dagens virkelighet. Også kommunikasjonsavdelingene må tenke nytt for å være relevante for mediene.

  • Illustrasjonsfoto møte
    Halvparten vurderer byråbytte

    Det kan bli aktuelt å bytte PR-byrå i løpet av året, sier halvparten av Kommunikasjonsforeningens medlemmer.

  • Komdagen 2016
    Forberedt på endring

    ”Det eneste konstante er endring” var temaet for Kommunikasjonsdagen 2016. Vi har oppsummert de tolv foredragene, om blant annet tjenestedesign, lederkommunikasjon, klarspråk og effektmåling.

  • Bilde av publikum, Kommunikasjonsdagen 2015
    Følg Kommunikasjonsdagen 2016 live

    Hvordan kommunikasjon bidrar til endring er tema for Kommunikasjonsdagen 2. mars. Har du ikke sjansen til å være der selv, kan du likevel følge dagen.

  • Ståle Økland portrett
    Kommunikatøren – den nye helten?

    - Ingeniøren har vært den norske helten. Kan kommunikatøren bli den neste? spør trendforsker Ståle Økland. Han mener økt synlighet kan gi kommunikasjonsbransjen et løft i omstillingsfasen Norge er i.

  • Skjermbilde av lønnskalkulator
    Dette tjener vi

    Årets lønnsstatistikk er klar, og i snitt tjener vi litt mer enn før. Du kan bruke vår lønnskalkulator til å finne gjennomsnittslønn for din stillingsgruppe.

  • illustrasjon
    Nye trender gir nye kurs

    - Vårens kurstilbud gjenspeiler nye trender i et stadig mer krevende og internasjonalt kommunikasjonsfag. Profesjonen vår er i utvikling, men er som alltid en krysning av flere disipliner, strategier og verktøy.

  • Byråprofil
    Trigger er årets PR-byrå

    Byråprofilen er klar, og Trigger er klassens store vinner.