Stillingsbeskrivelse

Storebrand

Leder kommunikasjon

Storebrand_

Storebrand skal bygge Norges råeste kommunikasjonsavdeling. Vil du lede den?

Se video om stillingen her

Storebrand forvalter pensjonspengene til over 1,2 millioner nordmenn. Vi er Norges største kapitalforvalter etter Oljefondet, med over 620 milliarder kroner i forvaltningskapital. Vi jobber for å sikre best mulig avkastning for kundene våre på en bærekraftig måte. Storebrand ble i år kåret til verdens mest bærekraftige finansselskap, av Global 100-rankingen. Nå skal vi også bli best i bransjen på kommunikasjon.

Vår nye, tverrfaglige kommunikasjonsenhet - Puls - skal ta pulsen på mediebildet, samfunnsdebatter og markedstrender, lage innsiktsbasert og engasjerende innhold til bruk internt og eksternt, og sikre kraft og tempo i kommunikasjonsarbeidet. Avdelingen vil bestå av spesialister på intern og ekstern kommunikasjon. Vi planlegger rekruttering av flere nye medarbeidere til avdelingen, og du vil dermed få mulighet til å påvirke sammensetningen av teamet.

Du har redaksjonell kompetanse, en god penn og blikk for god visuell kommunikasjon. Du har kommersiell teft og spennende tanker om digital kommunikasjon. Du vet hva slags innhold som engasjerer i ulike kanaler og har erfaring i å lage enkel kommunikasjon om vanskelige temaer. Du er kreativ, modig, rask og har gjennomslagskraft. Du trives med å lede, og trigges av å levere.

Vi kan tilby faglige utfordringer, konkurransedyktige betingelser, et godt arbeidsmiljø og moderne treningsfasiliteter. Du vil rapportere til Storebrands konserndirektør for kommunikasjon, investor relations, bærekraft og næringspolitikk.

Viktigste arbeidsoppgaver

  • Styrke Storebrands omdømme blant kunder og interessenter gjennom tydelig, forståelig og engasjerende kommunikasjon
  • Øke Storebrands synlighet på strategiske temaer
  • Gjøre Storebrands arbeid for bærekraftig forvaltning til allmennkunnskap
  • Sikre utvikling av innhold til bruk i egne og eksterne medier/kanaler
  • Sørge for optimal utnyttelse av ressurspoolen i PULS
  • Sikre tett samarbeid mellom kommunikasjon og marketing, og mellom kommunikasjon i Norge og Sverige
  • Bidra til økt innsikt og engasjement blant medarbeidere i selskapet

Personlige egenskaper

  • Svært høy arbeidskapasitet
  • Evne til å håndtere mange aktiviteter samtidig
  • Samfunnsengasjement og forretningsforståelse
  • God penn og dyktig til å formidle kompliserte budskap på en enkel måte
  • Offensiv, nytenkende og ambisiøs
  • Analytisk, strategisk og kreativ
  • Blikk og interesse for visuell kommunikasjon og visuelle virkemidler
  • Dokumenterte evner til å inspirere og bygge team

Faglige kvalifikasjoner

  • Minimum fem års strategisk og operativ erfaring fra PR-byrå, som leder for kommunikasjonsavdeling eller som leder av digital desk i et av landets ledende mediehus
  • Dokumentert erfaring fra utvikling og gjennomføring av kreative kommunikasjonskampanjer
  • Dokumentert erfaring med å utvikle innsiktsbasert og engasjerende innhold
  • God kunnskap om effektiv videoproduksjon (idéutvikling, filming og redigering).
  • Utdanning på masternivå i kommunikasjon, journalistikk og/eller annen relevant utdanning
  • Beherske engelsk som forretningsspråk

Spørsmål om stillingen kan rettes til vår rådgiver Baard Storsveen på tlf. 413 18 700 eller epost baard.storsveen@transearch.com

Søknaden sendes elektronisk innen søknadsfristen 22. oktober 2017.

+ Del

Se flere ledige stillinger