Stillingsbeskrivelse

Tryg

Senior kommunikasjonsrådgiver i Tryg

Vil du jobbe med en av de sterkeste finansielle merkevarene i Norden?

En ettertraktet jobb

Som en del av marketingteamet i Tryg Norge vil du spille en vesentlig rolle i kommunikasjonen av en av Nordens sterkeste finansielle merkevarer. Vi fokuserer på å posisjonere og bygge Tryg-brandet og skape lojalitet, tilfredshet, leads og salg gjennom effektfulle og effektive kommunikasjonsaktiviteter på både B2B- og B2C-markedet, og på tvers av bought, owned, earned.

Som senior kommunikasjonsrådgiver vil du få muligheten til å gjøre en forskjell og bidra til å løfte Trygs PR og innholdsproduksjon til nye høyder. Du vil bl.a. delta i kreativ planlegging og gjennomføring av ulike kommunikasjonsproduksjoner. Research og produksjon av pressemeldinger for å profilere ulike deler av vår virksomhet er en vesentlig del av jobben. Dette omfatter kreativ vinkling og innsalg av saker, samt tilrettelegging av presseopplegg for ulike typer medier. Du vil også jobbe med innholdsproduksjon til våre ulike mediekanaler, og dette innebærer videoproduksjon, foto og tekst.

Dessuten vil du spille en avgjørende og aktiv rolle i å utarbeide og iverksette kommunikasjonsplaner. Vi møter sterk konkurranse fra både konkurrenter og andre aktører i media og søker derfor en kreativ rådgiver som evner å tenke nytt og overraskende med en forretningsorientert tilnærming. Du må også kunne fungere som rådgiver i mediemessige spørsmål, samt kunne uttale deg i pressen.

Idérik og handlekraftig

Vår nye senior kommunikasjonsrådgiver har erfaring fra praktisk kommunikasjonsarbeid - gjerne også journalistisk bakgrunn. Det er viktig med meget gode språkkunnskaper, muntlig så vel som skriftlig. Relevant høyere utdanning gir deg faglig tyngde. Forsikringsfaglig bakgrunn er et pluss. En god penn, evne til helhetlig tenkning og en kvikk replikk er ferdigheter vi setter høyt. Du er fortrolig med sosiale medier og ser mulighetene i disse. Du deler gjerne dine gode idéer i teamet og ser løsninger snarere enn begrensninger. Det er også viktig at du kan jobbe strukturert samtidig som du evner å snu deg raskt rundt når situasjonen krever det. Du er motiverende og inspirerende i samspill med dine omgivelser og samtidig handlekraftig og pliktoppfyllende.

Det forventes at du har god erfaring med å planlegge, utvikle og gjennomføre presseaktiviteter enten fra medie- eller kundesiden. I tillegg er du en dyktig innholdsutvikler som er dreven med film og foto.

Hvorfor Tryg?

Vi tilbyr deg en sentral og selvstendig jobb med allsidige utfordringer og store muligheter til å påvirke Trygs kommunikasjon. Du kommer til å arbeide i et kompetent faglig team som leverer sterke resultater. I Bergen blir du en del av et stort og godt miljø med 850 hyggelige kollegaer.

Nysgjerrig?

Har du spørsmål kan du ringe til Head of Marketing Torbjørn Lomelde på mobil 97 66 97 14.

Se mer på www.tryg.no hvor du skal sende inn søknaden din.

Søknadsfrist: 8. august 2017.

+ Del

Se flere ledige stillinger