Stillingsbeskrivelse

NAV-logo

NAV leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver.

Kommunikasjonsrådgiver

NAV Oslo er en viktig samfunnsaktør og har det strategiske ansvaret for gjennomføringen av arbeids- og velferdspolitikken i Oslo. Fylkesadministrasjonen har det overordnede styringsansvaret for 15 NAV-kontor og 4 spesialenheter med til sammen ca. 800 medarbeidere. Enheten har ca. 35 ansatte og holder til i hyggelige og sentralt beliggende lokaler på C.J. Hambros plass i Oslo.

Vi har ledig fast stilling som kommunikasjonsrådgiver (kode 1434/1364) og er på jakt etter deg med bred erfaring innen kommunikasjonsarbeid samt interesse for arbeids- og velferdsfeltet. Vi kan tilby en spennende og allsidig kommunikasjonsjobb i et trivelig arbeidsmiljø. Stillingen inngår i et team på to kommunikasjonsrådgivere. Hos oss får du muligheten til å jobbe selvstendig samtidig som du er en del av et kommunikasjonsfaglig miljø.

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver

  • pressevakt, mediehåndtering og innsalg
  • utarbeidelse av kommunikasjonsplaner og gjennomføring av disse
  • nettarbeid og sosiale medier; bidra til innholdsutvikling på nett, saksproduksjon og publisering
  • gi kommunikasjonsfaglig strategisk bistand til lederne i NAV Oslo
  • ansvar for kommunikasjon i beredskapssituasjoner
  • produksjon av informasjonsmateriell; være ressursperson på layout og utforming av egenprodusert informasjonsmateriell
  • bistå hele organisasjonen ved behov for kommunikasjonsrådgivning
  • andre oppgaver må påregnes tilpasset erfaring og kompetanse

Du må ha

  • minimum tre års utdanning fra høgskole eller universitet, fortrinnsvis innen kommunikasjon, informasjon, media eller lignende.
  • erfaring fra strategisk kommunikasjonsrådgivning i offentlig eller privat sektor
  • god kunnskap om nettpublisering og webkommunikasjon
  • meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • erfaring fra relasjonsbygging og samarbeid med andre faggrupper

Vi ønsker at du har

  • gode samarbeidsevner og er serviceinnstilt
  • evne til å arbeide selvstendig og til å ta initiativ
  • stor arbeidskapasitet, evne til å gjennomføre og til å levere innen korte tidsfrister
  • evne til å arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt
  • forståelse for statistikk og analyse, herunder god tallforståelse
  • omstillingsevne og godt humør
  • mulighet til å være fleksibel med hensyn til arbeidstid

Vi tilbyr

  • spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • mulighet for faglig utvikling
  • et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
  • rådgiver/seniorrådgiver (kode 1434/1364), lønnstrinn 65-70 (kr. 569 000 - kr. 623 900)
  • god pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)

Les mer om våre personalordninger på nav.no under punktet «Jobbe i NAV»

NAV er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. NAV er IA-virksomhet, og vi vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne.

Spørsmål om stillingen kan rettes til Veronica Gjul Gaustad, telefon 934 29 315.

Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Søknaden sendes elektronisk innen søknadsfristen 23. november 2017.

+ Del

Se flere ledige stillinger