Forskning

  • Siv-Anniken-Røv
    Tøffere å nå frem i kommunene

    Kommunikasjonsarbeidere i kommunene føler seg mindre sett og verdsatt enn andre kommunikasjonsarbeidere. Det viser forskning. –Jeg tror mange ikke greier å vise frem at de har en viktig funksjon, sier Siv Anniken Røv, kommunikasjonsdirektør i Trondheim kommune.

  • LYS186031_MBR-20130411-9185
    Vokser seg inn i toppledelsen

    Kommunikasjonsbransjen har gjennomgått en enorm vekst de siste årene. Men har kommunikasjonsarbeidere fått økt innflytelse i samfunnet av den grunn? – Ja, svarer forsker ved Institutt for samfunnsforskning, Trygve Gulbrandsen. – Det er ingen tvil om at kommunikasjonsfunksjonen er blitt langt viktigere.

  • lanseringsseminar_forskningsrapport
    Forskningsrapporten: Video fra lanseringsseminaret

    Her kan du se opptak fra lanseringsseminaret av forskningsrapporten om kommunikasjon og innflytelse.

  • Den-norske-kommunikatoren
    Den norske kommunikatøren

    Hvem er det og hva er arbeidsoppgavene?

  • Trygve-Gulbrandsen_forside
    Slik får du innflytelse

    Sentralt plassert kommunikasjonsavdeling, et bredt kompetansefelt, og gode relasjoner til journalister er viktige faktorer for kommunikasjonsrådgivere som ønsker innflytelse i samfunns- og arbeidsliv.

  • Ny daglig leder og styreleder_1
    Lansering av forskningsrapport om kommunikasjon og innflytelse

    Har kommunikasjonsrådgivere makt i samfunnet? Har de innflytelse på arbeidsplassen sin? Hvordan ser kommunikasjonsutøvere på sitt forhold til journalister, og omvendt?

  • møte
    Forskningsprosjekt om innflytelse og kommunikasjon trenger flere svar

    Kommunikasjonsforeningen har igangsatt et forskningsprosjekt som undersøker innflytelse i kommunikasjonsbransjen. Prosjektet er i analysefasen, men allerede nå kan konturene skimtes av en ung bransje i voldsom vekst som maner ut sin plass i samfunnet og må tilegne seg og håndtere sin egen innflytelse.

  • Astrid_Stortinget
    Kommunikasjon og innflytelse

    Kommunikasjonsforeningen setter kommunikasjon og innflytelse under lupen i et nytt forskningsprosjekt som ledes av Institutt for samfunnsforskning (ISF) og Proba samfunnsanalyse.

  • kommunikasjonBI508
    BI Center for Corporate Communication

    Handelshøyskolen BI har opprettet et forskningssenter innen kommunikasjon i samarbeid med Kommunikasjonsforeningen og partnere i næringslivet og det offentlige. BI senter for virksomhetskommunikasjon skal være en drivkraft i utviklingen og profesjonaliseringen av kommunikasjon i norske virksomheter.