KURS   04.04.2017

Skriv så det synes i Google

Hva er organisk søk og hvordan kan du sikre at nettsiden kommer høyt opp i Google? I dette kurset lærer du hvordan Google og andre søkemotorer indekserer innhold i søkeresultatet, og hva du som produserer innhold kan gjøre for å optimalisere synligheten din i det organiske søkeresultatet.

Sentrale emner:

  • Slik fungerer Google: Forstå hvordan søkemotorene tenker
  • Søkeordsanalyse: Hvordan finne de riktige søkeordene for ditt nettsted? Tips til hvilke verktøy du kan bruke.
  • On page SEO: Hvordan optimalisere en tekst og hvilke ”skriveregler” gjelder når du skriver på nett?
  • Ekstern SEO: Hvilke eksterne faktorer kan du gjøre noe med?
  • Sosiale medier: Hvordan kan det påvirke SEO?
  • Webanalyse: Hvilke ting bør du følge med på?
  • Et kjapt blikk på teknisk SEO og de viktigste tingene du bør være klar over
  • Unngå tabbene: Bli kjent med vanlige SEO-tabber og hvordan du kan unngå dem

Læringsmål:

  • Forstå hvordan SEO faktisk fungerer og hvorfor søkemotoroptimalisering er helt kritisk for å lykkes med digital kommunikasjon
  • Bli bevisst hvordan du må skrive på nett for at det skal synes i Google
  • Lære verktøy for å finne de riktige søkeordene
  • Vite hvilke andre faktorer som påvirker din synlighet og hvilket potensiale ditt nettsted har

Målgruppe:

  • Nettredaktører og alle andre som produserer innhold for nett.

Kurset er lagt opp med praktiske oppgaver underveis, du må ha med egen PC/Mac.

Kursholdere:

  • Ingrid Røeggen
    Ingrid Røeggen

    Ingrid Røeggen er leder av SEO i iProspect. Hun har solid kompetanse innen innholdsstrategi, søkeordsanalyse, kursing og content marketing.

Praktisk informasjon:

Dato:04.04.2017, Kl. 09.00-16.00
Påmeldingsfrist:17.03.2017
Sted:Kommunikasjonsforeningen, Kongensgate 31, Oslo. Husk PC, lader og login-koder (hvis du har)
Pris:Medlemmer kr 4300,- andre kr 6400,-
Maks antall deltagere:16
Vilkår for påmelding:Praktisk informasjon
AVHOLDT
+ Del

Kurs og seminarer

Flere kurs