KURS   16.03.2017

Digital strategi - fra hype til hardt arbeid

Digitale kanaler har gått fra å være en bigeskjeft til å bli kjernevirksomhet både for bedrifter, organisasjoner og offentlige aktører. Henger du og din organisasjon med? Vi gir deg verktøyene som tar deg fra snakk til strategisk jobbing med digital kommunikasjon.

Sentrale emner:

  • Måle organisasjonens digitale modenhet
  • Benytte klassiske strategimodeller og business model canvas
  • Jobbe med innovasjon og nyskaping i etablerte organisasjoner
  • Etablere et målbilde som alle kan bli enige om
  • Teknikker for involvering og forankring

Diskutere kriterier for å lykkes med digitale strategi. Kurset gir deg et solid grunnlag for jobbe bedre med digital strategi i din egen virksomhet – uansett om du jobber i privat eller offentlig sektor. Du får en grunnleggende innføring i digital strategi og hvorfor det er viktig.

Vi viser eksempler på strategier og strategisk tenkning samt tester din organisasjons digitale modenhet. Innovasjon og nyskapning er ikke noe som bare er forbeholdt Google og Apple. Vi gir deg en innføring i hvordan du kan jobbe med innovasjon hver eneste dag.Vi jobber med konkrete utfordringer som er relevant for din hverdag gjennom oppgaver.

Læringsmål for kurset:

Lære deg hva en digital strategi bør inneholde slik at du kan gjøre det i egen virksomhet

Styrke din evne til strategisk tenkning i det daglige arbeidet slik at du styres av mål og ikke omgivelsene

Gjøre deg i stand til å iverksette tiltak slik at du kan jobbe med kontinuerlig forbedring og innovasjon i egen virksomhet

Lære deg hvordan du kan lage businesscase slik at du kan synliggjøre fremtidige effekter av å implementere strategien

Målgruppe:

Ledere, ledere med digitalt ansvar, webredaktører, informasjonsrådgivere, prosjektledere, digitale markedsførere, forretningsutviklere, portalansvarlig.

Kursholdere:

  • Ove-Dalen
    Ove Dalen

    Ove har skrevet bøkene “Effektiv nettskriving” (2009) og “Digital strategi for alle” (2015) og regnes som en av landets fremste eksperter på digitalkommunikasjon. Han har jobbet med webkommunikasjon i 20 år. Ove hjelper deg med å identifisere problemet, etablere en strategi for digitalsatsningen og viser deg hvilke grep du må gjøre for å lykkes.

  • Grøberg2
    Guro Røberg

    Guro er økonom fra Copenhagen Business School hvor hun årlig er gjesteforeleser på masternivå. Som fagleder for strategi i Netlife Research er hun opptatt av å koble smarte kommunikasjonsverktøy og rutiner sammen med tydelige mål for å dytte bedriften din i rett retning. På årets Stormkastkonferanse snakket hun om hvorfor den tradisjonelle strategien ikke gjør jobben sin i den nye digitale virkeligheten.

Praktisk informasjon:

Dato:16.03.2017, Kl. 09.00-16.00
Påmeldingsfrist:01.03.2017
Sted:Scandic Stavanger City, Reidar Berges Gate 7
Pris:Medlemmer kr 4300,- andre kr 6400,-
Maks antall deltagere:16
Vilkår for påmelding:Praktisk informasjon
+ Del

Kurs og seminarer

Flere kurs