alle utgaverPublisert 29. mars 2016, endret 18. april 2016

Fagbladet Kommunikasjon

Kommunikasjon utgis av Norsk kommunikasjonsforening. Som medlem får du bladet tilsendt seks ganger i året.

Kommunikasjon tar opp aktuelle, kommunikasjonsfaglige temaer som skal være både til nytte og inspirasjon. Hver utgave inneholder en større temasak, presentasjon av et case, en utenrikssak, presentasjon av ny forskning og anmeldelse av nye fagbøker. I tillegg møter du kommunikasjonsprofiler som gir innblikk i sin arbeidsdag og sine utfordringer.

Har du ønsker eller tips til temaer, personer eller case vi bør skrive om, send gjerne en e-post til tips@kommunikasjon.no.

Abonnement uten medlemskap koster 550 kr i året. Bestilles på post@kommunikasjon.no.

Nedenfor finner du PDF'er av bladet. De finnes også i søkbare blaversjoner på Issuu.com.

Den nyeste utgaven er kun tilgjengelig for medlemmer med innlogging på Min side. 

+ Del

alle utgaver

Kommunikasjon nr. 3/2016

Det grønne skiftet har for alvor nådd kommunikasjonsavdelingene. Les hvorfor H&M, VisitDenmark og Infinitum løfter frem miljø og bærekraft.

Tar den grønne bølgen

Kommunikasjon nr. 2/2016

En kjendis, en brud, tre kjoler og et hav av blomster. Bryllup ble innholdsmarkedsføring for Mester Grønn.

Ja, sa brura - og sponsorene

Kommunikasjon nr 1/2016

Sosiale medier har økt tempoet og omfanget av kommunikasjon under kriser.

Nye takter i krisekommunikasjon

Kommunikasjon nr. 6/2015

- Vi skal ikke gjøre noe som ikke har effekt, sier Helsedirektoratets kommunikasjonsdirektør, Berit Kolberg Rossiné.

Kommunikasjonseffekten

Kommunikasjon nr.5/2015

Få oppmerksomhet og kommuniser effektivt med bilder, video og infografikk.

Bli sett!

Kommunikasjon nr. 4/2015

Et velvalgt intranett med sosiale funksjoner ga mer engasjement og åpenhet.

Skap jobbens eget nettsamfunn

Kommunikasjon nr. 3/2015

Pressen mener offentlighetsloven brytes stadig vekk og kritiserer offentlige kommunikasjonsansatte.

Utsatt for innsyn

Kommunikasjon nr. 2/2015

Hvorfor ønsker folk å jobbe med kommunikasjon i virksomheter som nesten bare får negativ oppmerksomhet?

Konstant i motvind

Kommunikasjon nr. 1/2015

God internkommunikasjon og en sterk kultur er viktig for omdømmet, mener lederne i DNB.

Bedre omdømme med god internkultur

Kommunikasjon nr. 6/2014

Red Bull - ekstrem på innholdsmarkedsføring:

Opptur for innhold