Gullkorn 2011Publisert 11. november 2011, endret 24. oktober 2013

Gullkorn 2011

Her er Gullkorn-vinnerne 2011

Årets hederspris ble tildelt styreleder i Gambit Hill & Knowlton, Lars Erik Grønntun. - Ingen har bidratt sterkere til å styrke bransjens omdømme og anseelse, sier styreleder i NIR, Morten Woldsdal.

Foto: Svein Erik Dahl/Samfoto

Juryen har vurdert i alt 63 innsendte bidrag, noe som er en solid økning fra i fjor. - Med mer enn 60 bidrag har vi satt ny rekord. Det vitner ikke bare om en stor interesse for Gullkorn, men også om et stort mangfold i bransjen, sier juryformann Stein Rømmerud.

Av de innsendte prosjektene, var det 14 bidrag som til slutt ble plukket ut til finalerundene. Ifølge Rømmerød har det å kåre de beste jobbene vært svært utfordrende.

- Det er aldri lett å kåre vinnere i de ulike klassene, og vi har hatt gode diskusjoner. Ofte er det vanskelig å rangere ulike prosjekter opp mot hverandre, men vi vektla særlig strategivalg og dokumenterbare resultater, sier juryformannen, som sier seg svært fornøyd med de fire vinnerbidragene.

- Dette er eksempler på solid kommunikasjonsfaglig håndverk, som har skapt imponerende resultater.

Vinnerne

 
I kategorien «Årets holdningskampanje» var det Dinamo som trakk det lengste strået. Prisen fikk de for sitt case «Tea Time», gjort på oppdrag for Antirasistisk Senter.

Gambit Hill & Knowlton mottok prisen for «Årets virksomhetsprofilering» for sitt arbeid med DnB Nor, og kampanjen «Ungdomsbanken».

I kategorien «Årets produktprofilering» var det Haaland, Eidsvåg & Strøm og idébyrået Anorak som vant. Prisen fikk de for jobben de gjorde i forbindelse med lanseringen av Kaizers Orchestras låt «Hjerteknuser».

Også i «Åpen klasse» ble prisen delt mellom to byråer; nemlig PR-operatørene og Geelmuyden.Kiese. Prisen får de for sitt langsiktige arbeid med IKEA, og den årlige lanseringen av IKEA-katalogen.

Hederspris- og diplomutdeling
 

I tillegg ble «Årets hederspris» delt ut. Denne er ikke en del av nominasjonsprosessen, men deles ut til en enkeltperson som har gjort en spesielt god innsats for PR-faget. I år var det Lars Erik Grønntun i Gambit Hill & Knowlton, som mottok denne.

- Han er en av landets aller fremste kommunikasjonsrådgivere, som nyter stor respekt både blant egne medarbeidere og i bransjen forøvrig. Ingen har bidratt sterkere til å styrke bransjens omdømme og anseelse, sier styreleder i NIR, Morten Woldsdal.

Juryen valgte også å gi PR-operatørene en diplom, for sin innsats for å fremme kommunikasjonsfaget.

Bilder fra festen og prisutdelingen
 

+ Del