Stillingsbeskrivelse

rs_logo

Kommunikasjonsrådgiver med fagansvar for sosiale medier og intranett i Redningsselskapet

Redningsselskapet søker en driftig kommunikasjonsrådgiver i fast stilling, som skal være med å videreutvikle det digitale arbeidet vårt.

Som en del av Redningsselskapet bidrar du også til at vi sammen tar steg i retning vår visjon: Ingen skal drukne. Du kjenner deg igjen i verdiene våre: Modig, profesjonell, til stede, inspirerende og kundeorientert.

Kommunikasjonsavdelingen i Redningsselskapet har fem medarbeidere, og du blir en del av et engasjert, kreativt og uformelt miljø der du får varierende og utfordrende oppgaver.

Om Redningsselskapet

Redningsselskapet er en frivillig, humanitær organisasjon som har til formål å redde liv og berge verdier på sjøen, og gjøre sjøvett til allemannseie gjennom forebyggende arbeid.

Vi har 50 redningsskøyter langs norskekysten og på de to største innsjøene. I fjor reddet vi 45 menneskeliv og assisterte 15 000 mennesker i båt i Norge. Internasjonalt bidrar Redningsselskapet blant annet med en redningsskøyte i farvannet mellom Hellas og Tyrkia, og støtte til vår greske søsterorganisasjon.

På sjø og land er vi i dag rundt 270 engasjerte og motiverte medarbeidere som sammen med ca. 2 500 frivillige jobber for en sikrere ferdsel på sjøen.

Arbeidsoppgaver

  • Fagansvar for sosiale medier i Redningsselskapet:
    • Videreutvikle vår strategi for sosiale medier
    • Koordinering, planlegging og evaluering
    • Innholdsproduksjon og publisering
    • Kommunisere med «følgere»
  • Drifte og videreutvikle nytt intranett, som lanseres i våren 2017
  • Koordinator for Redningsselskapets ukentlige nyhetsbrev
  • Mediekontakt, der du skal utvikle og tilrettelegge saker om Redningsselskapets arbeid og budskap til aviser, magasiner, radio og tv
  • Pressevakt hver fjerde uke
  • Bidra i annet kommunikasjonsarbeid internt og eksternt ved behov (RS-Magasinet, RS TV, intranett, rs.no)

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

  • Relevant utdanning innen kommunikasjon og/eller journalistikk
  • Erfaring med å planlegge og drifte sosiale medier
  • God teknologiforståelse og evne til å fange opp «snakkiser» og trender i sosiale medier
  • Dokumentert erfaring med videoredigering, fotografering og bildebehandling.
  • Du trives i spennet mellom strategisk og operativt arbeid
  • Svært gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du er selvgående og jobber systematisk
  • Du har en god penn og formulerer deg kjapt og godt
  • Mye energi, gjennomføringskraft og stor arbeidskapasitet
  • Tåler en tur på sjøen!

Redningsselskapet tilbyr:

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode forsikrings- og velferdsordninger
  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Frihet i arbeidsdagen med muligheter til blant annet fysisk trening
  • Et godt og involverende arbeidsmiljø

Eventuelle spørsmål kan rettes til vår rekrutteringsrådgiver Gro Møllerstad, Hodejegerne AS, tlf. 915 59 752.

Gå inn på www.hodejegerne.no for å legge inn søknad innen 26. mars 2017.

+ Del

Se flere ledige stillinger